The Perfect Trip.reismee.nl

grens Canada - Amerika

Dit jaar niet gekozen voor de early bird formule. Met deze formule en extra kost kan je de camper al afhalen in de ochtend, anders kan je de camper pas ophalen vanaf 13u. Naar aanleiding van het miezerige weer, en daar we toch moesten uitchecken in het hotelbesloten we rond 10u toch naar CruiseCanada te gaan, je weet maar nooit. Bij het aanmelden zeiden ze dat het geen probleem was. Na de nodige administratie en controle van de camper reden we een uur later van het domein. Eerst nog bijtanken en dan cruisen naar Waterton Lakes National Park. Een weg die we 9 maand geleden ook bereden hebben, alleen was de omgeving nu veel groener. Dit jaar kozen we voor een standard camper, eentje van 25 ft, of 7m60, wat 1m60 langer is dan vorig jaar. Op zich was ik vrij snel met alles weg, alleen nog wat de lengte van je camper inschatten bij het achteruit parkeren had ik hulp nodig, maar daarvoor had ik Lindsey mee he

Wink
... Toch ben ik blij dat ik vorig jaar met de kleinste "leren" rijden heb, want het is toch allemaal even wennen. Na 3u cruisen komen we toe in Waterton Lakes NP. Omwille van het hoge waterpeil zijn de reflecties niet zoals vorig jaar. We stonden op een openbare parking geparkeerd, waar we de nacht zullen doorbrengen.

4 juni : we reden naar het zuiden tot an de grens met Amerika. Daar werden we tegengehouden door enkele typische macho agenten. Na de controles met vingerafdrukken en een blits controle van de camper mochten we Amerika binnen.

America....here we come. We reden richting onze eerste NP op Amerikaanse bodem Glacier National Park. We besloten door te rijden naar St Mary, één van de ingangen van het nationaal park. Dit is de ingangom naar de Logan Pass te gaan, wat onderdeel uit maakt van de supermooie "Going to the sun road". In het visitor centre vernamen we dat de ingang nog gesloten is, en dat de "Going to the sun" road misschien zal opengaan op 19 juni.Vandaar beslotenwe naar Many Glaciers te gaan. We reden onmiddellijk door naar de camping, want op de camping van de nationale parken geldt de regel : "first come, first served", tot de camping volzet is. Na het zelf registreren van je aanwezigheid en je plaats bezet te houden, reden we rond in de buurt van Many Glacier. We deden wandelingen rond meren met prachtige panoramische vieuws met besneeuwde bergtoppen. Gelukkig is het tegenwoordig het tijdperk van digitale fotografie. Het was ideaal wandelweer, de zon die heerlijke warmte gaf, en af en toe een heerlijk briesje die meer dan welkom was. De eerste 10 km zat in de benen.

Gem.

wat een verhalen alweer! en die foto's! je waant je de enige mens in de wereld... tot je de autofile ziet achter de bizon... :-)