The Perfect Trip.reismee.nl

Billund : LegoHouse - Legoland - Lalandia

14 - 18 augustus : Natuurlijk mag een bezoek aan Legoland niet ontbreken. Daar we grote Lego® fans zijn keken we hier echt naar uit. Onze eerste kennismaking met Lego was het LEGOHOUSE(the Home of the brick).

Legohouse is een immens gebouw waar je je fantasie de vrije loop kan laten tussen de meer dan 25 miljoen LEGO®stenen. Je kan zelf bouwen, je kan kunstwerken bewonderen, je kan er eten in het LEGO®restaurant(reserveren noodzakelijk). Je kan zelfs je eigen filmpje maken. Neem voldoende tijd om dit te bezoeken. Praktisch : er is een overdekte parking tegen betaling, en er is een openbare parking op wandelafstand waar je vrij kan parkeren. Zoals eerder geschreven dalen de prijzen van zowel Lalandia als Legoland en overnachting half augustus, en vergelijk datums. Info : https://legohouse.com/en-gb Voor zijn groeifeest besloten we onze zoon een nacht cadeau te geven in het LegoHotel. Hij vond dit de max – en spreekt er nog altijd over (zijn Ninjago kamer). Het hotel staat vol met sculpturen gemaakt uit Lego, en natuurlijk is er overal LEGO® te vinden. Daar we in het hotel verblijven kan je via het hotel rechtstreeks naar het park en moet je niet via de grote ingang het park binnengaan.

Legoland : Is meer een pretpark met tal van attracties, en anderzijds een soort Mini Europa/Madurodam waar bekende plaatsen/landen zijn gebouwd met Lego® bokjes. Er is een strikte controle betreffende lengte, voor de meeste attracties moet je 120 cm zijn. Het enigste wat wij extra gedaan hebben is de autorijschool, waar je nadien een rijbewijs krijgt. Indien jullie dit willen doen : probeer zo vroeg mogelijk dit op te zoeken, dan moet je reserveren, en krijg je het tijdstip dat je mag langskomen (vb. om 10u reserveren, en om 13u30 mag je je naar de attractie begeven. Moe maar voldaan lieten we Legoland achter ons en begaven we ons naar Lalandia (op 1 km van Legoland)

Lalandia is een park met subtropisch zwembad zoals wij Landal kennen. Het is een zeer groot domein met mooie huisjes. We besloten hier 3 nachten te blijven. Een echte aanrader. Om baantjes te trekken moet je niet naar hier komen. Een zwemparadijs met glijbanen voor groot en klein. Je kan ook een formule kiezen, waardoor je dagelijks ook naar Legoland kan gaan. Vanuit Billund hebben we ook een daguitstap gedaan naar Hvide Sande met de bekende Lyngvig Fyr(vuurtoren).