Slovenië...het land van de watervallen

Nadat we Duitsland achter ons lieten reden we verder via Oostenrijk, en een stukje Italië, Slovenië binnen. Onze eerste overnachtingsplaats was Trnovo ob Soci (tussen Bovec en Kobarid). Dit is de regio van het Triglav NP. Deze regio is gekenmerkt door een enorm groene omgeving met tal van mooie watervallen, want wie Slovenië zegt, zegt watervallen(slap) . Verder stroomt er de turquoisekleurige Soca rivier enz... Een pracht van een gebied voor elke natuurliefhebber. De Kozjak waterval is een verborgen parel in de prachtige Soca vallei. Andere prachtige watervallen zijn de Slap Savica , Slap Virje, Slap Boka,...teveel om op te noemen.

Voor degene die graag de adrenaline wat opzoeken(raften, canyoning, parapente vliegen, MTB,...) is dit ook de ideale uitvalsbasis. Na wat opzoekwerk besloten we om morgen een rafting te doen op de Soca,deze vertrekt uit Bovec en stopt in Trmovo ob Soci. Deze raftings zijn kindvriendelijk en goed te doen met kleinere kinderen, onze zoon was 7 jaar. Een voorwaarde is wel dat ze kunnen zwemmen.

in het hoogseizoen kan het in de weekends zeer druk zijn en zijn de plaatsen soms volzet. Dus best informeren naar de vrije plaatsen. Het is zelden dat je de dag zelf nog kan raften. Er zijn zo’n 3 tijdstippen per dag dat ze raften, wij kozen voor deze in de namiddag.