The Perfect Trip.reismee.nl

tussenstop in het Zwarte Woud

Dit jaar besloten we naar Slovenië te reizen. Een land met prachtige natuur, watervallen, aangelegde nationale parken. Dit in combinatie met mooie steden als Ljubljana,, Bled,…Voor elk wat wils. Ongeveer een 10 tal jaren geleden hebben we in West-Canada rondgereisd. Slovenië is voor mij “het kleine Canada van Europa”. Slovenië is zeer goed te bereizen met kinderen.

Op doorreis naar Slovenië hebben we een 3 daagse stop ingelast in regio Het Zwarte Woud - Gengenbach (ong 600 km). Als kind ben ik hier zelf nog op vakantie geweest. Ik herinner me vooral nog dat we in zo'n typisch Zwarte Woud boerderij logeerden, en mochten helpen op de boerderij. Daar Warre ook zot is van dieren hadden we besloten om via Air B&B een slaping te zoeken op een....boerderij. We logeerden in de buurt van Gengenbach, en ja...we waren nog maar net uitgepakt en Warre stond al in de stallen bij de koeien, en nog een tijdje later was hij de koeien al aan het voederen. Met een riek die hij amper kon hanteren deed hij hooi in de voederbak.

Voor meer info over het Zwarte Woud klik hier.

Vanuit Gengebach bezochten we oa Triberg, dit is een leuk pittoresk stadje met diverse restaurants en souvenirshops. De grootste bezienswaardigheden in dit stadje is de grootste koekoeksklok ter wereld en de watervallen.

De watervallen van Triberg is een mooie bezienswaardigheid . Zeer mooie watervallen, er zijn diverse wandelingen die met kinderen goed te doen zijn, de natuurlijke paden zijn niet geschikt voor kinderwagens. (prijs 8€). We hebben op de terugweg een stop gemaakt aan de koekoeksklok maar hebben het niet bezocht.

Een andere leuke activiteit met/zonder kinderen is de Boomtoppenwandeling met op het einde een bijna 50 m hoge uitkijktoren over het Zwarte Woud en waar je met de glijbaan tegen betaling (€2) naar beneden kan glijden. Op wandelafstand heb je de Wild Line,, een soort omgekeerde hangbrug. Hij heeft een bolle vorm, vanuit hier heb je ook een prachtuitzicht.

Een ander toeristische trekpleister is Freiburg. Na een 2 daagse blitsbezoek aan het Zwarte Woud reden we door naar Slovenië. Ik moet zeggen dat het hier echt mooi was.