The Perfect Trip.reismee.nl

op weg naar Denemarken

Vandaag begon onze rondreis naar Denemarken. Onze eerste dag was een lange autorit tot voorbij Hamburg. We hadden wat gelezen over drukke verkeer rond Hamburg, dus hadden dat ingepland in onze reistijd. Bij ons viel het toch mee, of we zijn wat gewoon als Belgen...ik laat de keuze aan jullie. Onze eerste stop was Lubeck. Van hieruit moeten we morgen niet zo ver rijden om de ferry te nemen tussen Puttgarden en Rodby.

5 augustus : We hadden ons ticket voor de ferry reeds geboekt. Om de ferry te nemen heb je 2 opties betreffende tickets :

• * fix : je boekt voor een boot op een bepaalde datum en uur : prijs €98
  • *Flexibel : op elke boot zijn er enkele plaatsen voor mensen met dit ticket, zo kan je met elke boot mee, en er is een consumptie inbegrepen.(€130)

Indien je het ticket ruim op voorhand boekt, betaal je slechts de helft van de prijs.

Na 45' ferry komen we aan op Deense bodem. Onze eerste tussenstop is Dodekalitten. Een leuke bezienswaardigheid om eens de benen te strekken. Onze volgende stop was Middelaldercentret.

Middelaldercentret katapulteert je 610 jaar terug naar de Middeleeuwen. Het middeleeuwse centrum biedt gezinnen en toeristen de hele dag een belevenis met live-presentaties, riddertoernooien en doe-het-zelf-activiteiten. Daarnaast wordt er onderzoek gedaan naar onderwerpen als middeleeuws dagelijks leven, middeleeuwse techniek en zijn er onderzoeksprojecten geweest met buskruit, kanonnen, oorlogsmachines, kleding, reconstructies van huizen en objecten, schepen en nog veel meer. Een leuke aanrader om de eerste keer in aanmerking te komen met de Deense geschiedenis. Het steekspel door de ridders was het hoogtepunt. Reken gerust een 4 tal uur voor dit bezoek. Op weg naar Kopenhagen waren de weergoden ons niet gunstig, en besloten we om Stevns Klint vandaag niet te doen en door te rijden naar Kopenhagen.