The Perfect Trip.reismee.nl

opnieuw richting Tromsø

Na mijn bezoek aan Tromsø wou ik sowieso opnieuw teruggaan naar het "Parijs van het Noorden". Een bestemming die op velen hun bucket list staat omwille van de (bijna) dagelijkse kans op het zien van het Noorderlicht.. Opnieuw boekte ik een hotel, huurde ik een auto en trok ik met Ruben (waarmee ik in 2019 naar Lapland been geweest) richting Tromsø.

De vluchtverbinding was al heel wat beter dan 5 maand geleden (BXL - OSLO - Tromsø) Er is sowieso een stop-over in Oslo.

Het huren van een auto is een must, zeker als je op eigen houtje het eiland en andere eilanden wil verkennen. Sowieso zijn de auto's voorzien van extreme winterbanden (met spikes). Het parkeren in Tromsø is duur en verplicht.

Tromsø (hoofdstad van de provincie Troms og Finmark)is de grootste stad van Noord-Noorwegen. De stand wordt ook wel "de poort naar de Noordpool" en "het Paradijs van het Noorden genoemd". Tromsø ligt op 70° NB, op 350 km ten noorden van de poolcirkel, wat overeenkomt met de geografische breedte van Alaska en Siberië. De havenstad ligt op een groot eiland en is omringd door de bergen. Het is er verbazend levendig in vergelijking met de rest in de regio : je kan er lekker eten, winkelen, musea bezoeken en deelnemen aan tal van winteractiviteiten. Daarnaast kan je dankzij de kustligging ook deelnemen aan boottochten. Een andere aanrader is het nemen van de kabelbaan tot op de Storseinenberg.

Het stadscentrum en de luchthaven liggen op het eiland Tromsøya, dat via de 1016 m lange Tromsøbrug, en een tunnel verbonden is met het vasteland, en met de lange Sandnessundbrug met het eiland Kvaløya verbonden is.



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!