The Perfect Trip.reismee.nl

Mata Mata ....de Beekse Bergen, maar in het echt

Afgelopen nacht niet zo denderend geslapen en vroeg uit de veren. Vandaag werd het een lange rit (ongeveer een 310 km) richting Mata Mata. Op zich is de afstand niet zo lang, maar daar de weg alleen maar gravel is kan je niet sneller dan 60 a 70 per uur rijden. Je moet rekenen op ongeveer tussen de 4 a 5 uren voor deze afstand. Onderweg wat inkopen doen, wat benzine tanken en op naar de volgende bestemming "Kalahari Game Lodge". Het is een luxe slaapplaats, en de komende 2 nachten slapen we hier in een huisje, die uitkijkt op een uitgestrekte vlakte vol grazende bokken, gnoes....hetgeen je ook kan doen in de Beekse Bergen, maar dan in het echt. Hoe leuk is het voor Warre om wat in het zwembad te zitten en rondom hem overal diertjes te zien. We besluiten om morgenvroeg een "lion drive" te doen. Normaal gezien mogen enkel kinderen mee ouder dan 7 jaar, maar daar we de enige gasten waren willen ze een uitzondering maken, wel met de belofte dat hij niet luid mag praten.

20 mei
Na een heerlijke nacht in een echt bed moesten we vroeg opstaan, en om 7u30 vertrokken we met z'n 3 en de gids op safari. We reden door het mulle rode zand op en neer door het uitgestrekte gebied van de ene duin naar de andere. We zagen opnieuw giraffen, gemsbokken maar de focus lag op de leeuwen. Na ongeveer 30 minuten kwamen we aan de poort van het reservaat waar de leeuwen zich bevinden. Een oppervlakte van 290 hectare voor 14 leeuwen. Sommige leeuwen hebben een tracker die ze terugvinden met een GPS systeem.

Nu ...14 leeuwen zoeken in een gebied van 290 hectare blijft zoeken als een naald in een hooiberg. Het is niet zo'n toeristische attractie, we reden echt door de bush waar geen paden waren, en af en toe reed de chauffeur de steile duinen op om signalen te zoeken. Er leven leeuwen in het noordelijk en zuidelijk deel van het park. Na lang rijden en regelmatig het signaal te checken, zagen we in de verte een groep leeuwinnen. We reden tot redelijk dicht bij de groep leeuwen om prachtige foto's te nemen. Iedereen was stil en verbaasd. Geen leeuwen in gevangenschap, maar in het wild. Het mannetje was weg om het territorium te bewaken, en kan zo een 3tal dagen wegblijven. De moeder blijft 2jaar bij de welpen om op het jagen aan te leren. Leeuwen zijn groepsdieren die ook in groep andere dieren aanvallen. Het reukzin is niet zo sterk zoals van andere dieren, ze jagen meer op zicht. Na deze spectaculaire excursie reden we terug naar onze kampplaats en zagen we een hele groep gemsbokken en giraffen. Onze dag kan nu al niet meer stuk. Deze middag de blok wat bijwerken (voor de eerste keer), Warre in het zwembad met nieuwsgierige bokken rondom hem. Straks gaan we met onze auto zelf een game drive doen op het domein hier. Ben benieuwd wat we dan gaan zien.

Rond 15u begonnen we aan de selfdrive 4 x4 route op het domein. We reden door het mulle zand en reden steile duinen op en af. Op de zanderige wegen met karresporen reden we gewoon op 4 x 4 H, maar eens we de steile duinen opreden moesten we schakelen naar 4 x 4 L om boven te geraken. We zagen opnieuw gemsbokken, giraffen. Ik voelde me helemaal in mijn nopjes bij het 4 x 4 rijden, Lindsey daarentegen die ging (indien ze kon) het handvat aan de deur kapot knijpen. We reden max 40 km per uur en deden ongeveer anderhalf uur over de toer van 23 km.
Eind goed al goed. ' s Avonds was het stew (stoofvlees) van oryx, voor Warre hadden we pizza gevraagd.

Lisa

Zalig om jullie te volgen!
Geniet van elk moment!

Els

Nu ben ik echt jaloers. Geniet van jullie fantastische reis !!

Johan Vandecasteele

Ik ben blij dat ik jullie zo volgen kan volgen in dit prachtige land waar wij 4 jaar geleden ook zijn geweest.Groetjes Johan en Gonda

Vandecasteele Inge

Leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Geniet van deze reis en Warre zal veel te vertellen hebben als hij terug is.

An

Tof om even te kunnen meereizen, verlang naar meer... veel plezier ?

Nadia

Super blij om een beetje te mogen meereizen, je verhalen doen me watertanden..fantastische beleving voor Warre.
Tot lezens...veel plezier verder xxx

Juf Virginie

Leuk om jullie verhaal en dat van Warre te volgen via de blog .
Voor sommige kleuters was het bezoek aan ‘ het kakelend kippenmuseum ‘ donderdag al een openbaring , wat zal deze trip voor Warre dan niet zien !
Benieuwd naar de foto’s .
Veel groetjes aan Warre