The Perfect Trip.reismee.nl

Eerste rit met onze auto richting Rehoboth

Na een heerlijke nacht en ontbijt reden we weg van de guesthouse. Na de nodige shopping lieten we Windhoek achter ons en reden we richting Rehoboth
We kozen om vandaag de B1 te volgen, één van de weinige geasfalteerde wegen hier, en ook om de auto wat te leren kennen. Bij de poort van Oanob betaal je 30 N$ pp om op het domein te komen (kinderen gratis)
Het laatste stukje naar Lake Oanob Resortwas gravel, dus snelheid aanpassen, nu...boetes van te snel te rijden zal ik hier niet hebben. We reden max 80 op de geasfalteerde weg en max 60 op gravel.
Eens we onze kampplaats hadden bereikt aan het water, was het de eerste keer dat we onze dektent moesten opzetten. Het duurde wat langer daar heb allemaal wat zoeken was. Maar eind goed, al goed. En Warre....die had zand en zijn vrachtwagens bij zich, die hoorde we niet. We stonden helemaal alleen aan de waterkant, het enige wat we hoorden waren de krekels, die hier ongeveer 10 keer groter zijn dan bij ons, net zoals alle insecten. Het was ook wat wennen aan de drukkende warmte met temperaturen oplopen tot net geen 30°, en ’s nachts afkoelen tot tussen de 0 en 10 graden.

Het was een relax dagje die we afsloten met een braai. We zullen nog wel wat rekening moeten houden met zonsondergang wat hier vrij vroeg is, waardoor het nadien snel afkoelt. Vroeg gaan slapen en benieuwd hoe we gaan slapen in de daktent.

Frank Baelde

Enjoy ???