Op Namibische bodem
Daar stonden we dan ’s morgens vroeg op Namibische grond. Na de douane en covid checkpoint stond onze chauffeur ons op te wachten. Hij moest nog wachten op 2 andere koppels, dus gaf hij ons de
sleutel zodat we naar het busje konden gaan, en konden plaatsnemen.
Na ongeveer 40’ rijden kwamen we aan bij onze eerste overnachtingsplaats Capbon Guesthouse, waar we de enige toeristen waren. Hier hadden we in de voormiddag een meet en greet met een medewerkster
van Explore Namibia die samen met ons de hele reis overliep.
In de middag mochten we onze auto gaan ophalen en kregen we een deskundige uitleg over alles, van hoe de daktent opzetten, tot gebruik van compressor om de banden op te pompen, alsook alle kampeermatriaal. Gelukkig gebeurde deze uitleg in de namiddag zodat ik toch wat wakkerder was. Onze grootste zorg was dat onze auto er gloednieuw uitzag, en wetende dat we over het algemeen toch 90 % op gravel moeten rijden. Er werd duidelijk gezegd dat de meeste ongevallen gebeuren omwille van te hoge snelheid. Na een tijdje denken ze dat ze alles’onder controle hebben, maar vergeten dat het zwaartepunt van de auto hoger ligt omwille van de daktenten. De raad wordt ook gegeven om zoveel mogelijk in andere sporen te rijden, en geen nieuwe sporen zelf uit te proberen. Een ander gegeven is namelijk dat het stuur rechts staat en dat er links gereden wordt. Hiervoor had ik het zekere voor onzekere genomen en besloten om een automatic te nemen, wat al een zorg minder was. Het enige wat wennen is, is dat de knipperlichten aan de andere kant van het stuur staan, wat betekent dat de ruitenwissers enkele keer heen en weer gingen ipv knipperlichten, maar ook dat went...
Reacties
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}