The Perfect Trip.reismee.nl

Ecuador deel 2 (NP Cuyabeno - Otavalo

Cuyabeno :

Tijdens de nacht genoten we van 1001 geluiden op de achtergrond. Op de planning stond vandaag een bezoek aan een indianenstam en daarna een 3u durende heerlijke wandeling door de primaire jungle. We werden gegidst door een Indianenvrouw en vooraleer we verder gingen werden we geschminkt met enkele tekens afkomstig van struiken en planten. Tijdens onze wandeling kregen we uitleg over medicinale planten die door de indianenstam dagelijks gebruikt worden.

In de middag stond vissen op het programma..op pirahna's, die dag geen geluk, morgen opnieuw proberen op een andere locatie.

Eens terug gekomen op de kampplaats maakten we 's avonds een "nachtwandeling" te maken en met de nachtdieren kennis te maken. Bleek dat er op onze kampplaats een nest van tarantula's was. Voor de rest zagen we spinnen, caterpillars, kevers, en natuurlijk niet te vergeten vandaag hebben we onze eerste anaconda gezien.

19/9 : vandaag stond er opnieuw een boottocht gepland. We voeren door de kanalen en zwommen in Laguna Grande. Tijdens onze boottocht zagen we toekans, apen, de roze rivierdolfijnen. Zoals beloofd stond vandaag ook een nieuwe poging om te vissen op pirahna's op het plan. Na 2 beten was het eindelijk zover. Na het vissen gingen we met z'n allen zwemmen in hetzelfde meer waar we pirahna's gevangen hadden. We volgden het voorbeeld van de gids en doken met een klein hartje in het water.

20/9 : Vroeg opstaan want we gingen een birdwatchtoer doen. En ja, het vroeg opstaan werd beloond. Verder stond er die dag nog wat wandelingen op het programma en terugreizen naar Quito.

In Quito hebben we na lang onderhandelen een mooie deal gevonden om een bezoek te brengen aan de Galapagos eilanden.

22/9 : opnieuw vroeg uit de veren om de "bekendste markt van Zuid Amerika" te bezoeken = Otavalo. Door zijn bekendheid is er veel toerisme en veel pickpockets, dus goed op je spullen letten is een must. Het is een aanrader maar de toeristische kant moet je erbij nemen