The Perfect Trip.reismee.nl

op weg naar de wijngaarden en fruitstreek Yakima

Via de Oregon Scenic Byway staken we vandaag de grens over van Oregon naar Washington. Het is ondertussen al een aardig lijstje geworden (Montana, Wyoming, Idaho, Oregon en nu Washington) Dit lijstje heeft er wel voor gezorgd dat we ondertussen al meer dan 4000 km gereden. Via de Columbia River Scenic Byway(op zich niet bekend, wetende dat in deze regio enkele fragmenten van de film Twilight hier opgenomen zijn) rijden we Yakima binnen. Langs de weg zien we immense wijngaarden en diverse velden met fruitbomen, hiervoor zijn er natuurlijk meterslange sproeiers nodig (wel tot 100 m lang) om alles rijkelijk te voorzien van water tijdens deze warme periode. Na uren te rijden door fruitvelden en wijngaarden met diverse wijnbars langs de kant met proeverij mogelijkheden kwamen we aan in Mount Rainier. Opnieuw het gevoel dat we in Canada zijn, maar het ligt ook aan de Canadese grens. Veel naaldbomen, azuurblauwe meren, besneeuwde bergtoppen. Toch wel bijzonder dat je zo'n diverse landschappen en gebieden hebt in één land. Op de camping, terwijl ik mijn notities aan het typen ben, wordt er bij de buren gitaar gespeeld en gezongen bij het kampvuur. 3 generaties die samen aan het reizen waren, moet kunnen.. Even komt het scoutsgevoel naar boven. Soms kan een mens toch genieten van kleine dingen.