The Perfect Trip.reismee.nl

Grand Teton National Park

We besloten om op deze camping 2 nachten door te brengen. We begonnen aan de loop die je langs de hoogtepunten brengt van Grand Teton NP, en dit via de meest westelijke route (Teton Park route). We reden naar beneden en maakten diverse stops met prachtige uitzichten op de bergketen met de eeuwige sneeuw op de bergtoppen, die weerspiegelen in de spiegelgladde meren. Af en toe moesten we remmen voor plots overstekend wild, vooral de herten waren in grote getallen aanwezig. Via de scenig way langs String Lake kwamen we terecht aan Jenny Lake.

Jenny Lake is het op één na grootste meer in het park, en het wordt beschouwd als een van de mooiste bergmeren van Noord-Amerika. Het ligt aan de voet van de Cathedral Group, dat zijn drie van de meest indrukwekkende bergen van de Teton Range (Grand Teton, Owen en Teewinot)

Jenny Lake is een vrij toeristisch plaatsje,waar jeeen shuttle boot van East naar West Point kan nemen. Een retour kost $15, een enkel $9, daar je ook van punt A naar B kan wandelen en terugkeren met de boot. Aan de andere kant van het meer zijn er 2 wandelingen : Inspiration Point en HIdden Falls. Normaal kan je beiden combineren, maar wegens werken moest je steeds langs dezelfde weg terug. De weg naar Inspiration Point is net geen 2 km enkel, maar is een vrij stevige, pittige en steile wandeling, daar je in een korte wandeling een hoogteverschil van 130 m moet trotseren. Zorg dat je genoeg water bij hebt.Alleen raad ik jullie aan om deze wandeling niet te doen op het warmste moment van de dag (zoals deze kiekens), maar het uitzicht van Inspiration Point op het meer is uniek. Eens aangekomen bij de boatdock besloot Lindsey daar te wachten, ik ging nog even de wandeling maken naar de Hidden Falls. Tijdens de boottocht terug zagen wedreigende donkergrijze, zwarte wolken afkomen. We zaten nog maar net in de camper toen het begon te spetteren en we reden terug naar de camping.

Er is maar één uitgang van Grand Teton NP, namelijk via hetwestern stadje Jackson. Huizen, cafe's in blokhut formaten, neonreclame in de vorm van een cowbo die rodeo doet.. Toch even de moeite om de camper aan de kant te zetten, en een bezoekje te brengen.