The Perfect Trip.reismee.nl

Yellowstone part 2

Vandaag een stralende zon desondanks het nog maar 8u was. Het ideale moment om nog eens poging te wagen om de Grand Prismatic Spring een bezoekje te brengen. De parking was toegankelijker, waardoor een plaatsje vinden voor de camper gemakkelijker was. Er hing opnieuw wat rook boven de bron, maar de kleuren zag je toch beter dan enkele dagen geleden. Verwacht geen spektakel zoals de foto die je op internet vindt, want die is uit de lucht genomen. Nadien vernam ik dat je de bron iets beter kan zien van de achterkant, waar er een wandeling loopt die iets hoger ligt. Dus voor degene die gaan, doe zeker die wandeling. De kleur varieerde steeds van kleur, blauw werd groen, enz... Afhankelijk van hoe de wind blies had je al dan niet beter zicht op deze pracht. De bussen met Aziatische toeristen kwamen toe. De jongeren hebben ondertussen hun camera's geruild voor de selfiestick met alle soorten en kleuren van smartphones. Nadien reden we verder naar Old Faithful, waar er een geiser metde gelijknamige naam Old Faithful Geiser een eruptie op bijna uurlijkse regelmaat. Overal zijn er bankjes voorzien en zie je de toeristen toestromen. In afwachting van de eruptie kregen we bezoek van enkele bizons die door het volk liepen. De rangers zorgden ervoor dat iedereen op voldoende afstand stond om foto's te nemen. Toch was er één iemand die persé een mooie close up wou nemen, hij had wel de pech dat de bizon hem opeens achterna zat. Zo'n immens beest wil je echt niet achter je hebben. De bizon kan een snelheid halen van 50 km/u. Met raadt van de ranger ging de toerist achter de boom staan. Zo zie je maar dat je wilde dieren nooit mag vertrouwen. Na dit plotse spektakel was de tijd korter geworden om te wachten op de eruptie. Het was een immensespectaculaireeruptie. Oke, het is toeristisch maar dat moet je erbij nemen. Nadien wandelden we nog wat rond in het gebied. We reden door naar Canyon village. Onderweg was er weer een file, want zoals de koe in India heilig is, is de bizon heilig in Yellowstone. Overal zie je bizons. Als je er geen gezien hebt in Yellowstone zal je ze nergens zien. Na enkele dagen heb je genoeg gehad, en kijk je zelfs niet meer om voor een bizon. Alles lijkt normaal zoals je hier koeien ziet. Na ons dierentuin moment reden we door naar Mud Vulcano en Dragon Mouth.

Voor onze eerste keer deze reis gingen we naar een hooked up camping (water, elektriciteit, en dumping zone). In tegenstrijd tot Canada valt het ons op dat het zeer moeilijk is om verse groenten te kopen.

De volgende dag opnieuw vroeg uit de veren, want er stonden pittige wandelingen op hetprogramma, en dit wil je echt niet doen in de snikhete zon. Onze eerste stop was de "Brink of the Lower Falls", waar je naast een waterval komt te staan en waar je de eerste indrukken krijgt van de canyon. Onze volgende stop was de lookout met de Red Rock Point. Een slingerende weg van 800 m met 200 m hoogteverschil. Nadien reden we verder noordwaarts met onze laatste stop Grand vieuw. De éénrichtingsweg komt uit in Canyon Village waar we opnieuw zuidwaarts met een stop te maken op het prachtige Artist Point. Zoals de naam het zegt komen veel artiesten hier om dit prachtige uitzichtmet zicht op de Lower Fallste tekenen, schilderen..

We reden opnieuw zuidwaarts, richting Yellowstone Lake. In deze regio zie je veel meren, moerassen en is het de ultieme plaats om vogels te spotten. Je ziet hier vogelliefhebbers met meterslange lenzen om hun unieke shot vast te leggen. Na onze laatste stop in West Thumb Basin waar we een hert met een jong zagen lieten we na enkele dagen het mooie Yellowstone achter ons. Opnieuw een plek om aan te stippen als "done".

Via John D Rockefeller Jr National Park, wat ten zuiden ligt van Yellowstone rijden we het volgende nationale park op ons lijstje binnen : Grand Teton NP. We reden 20 km in het park en reden door naar Colter Bay Village. Onderweg zagen we mooie panorama's met diverse bergtoppen. Eens op de camping aangekomen, werden we nog maar eens gewezen op de maatregelen rond de veiligheid ivm omgaan met beren. Voor de eerste keer konden we vandaag het thuisfront op de hoogte brengen dat alles prima verloopt, en dit via een authetieke openbare telefooncel.