The Perfect Trip.reismee.nl

Glacier National Park

We lieten St Mary achter ons en reden via een ommeweg naar de ingang van East Glacier. De normale weg(Highway 49)is enkel toegankelijk voor voertuigen tot 21 ft, omwille van kleine bochten van de bergpas. Op zich was de ommeweg( via Browning)best de moeite waard, we reden door het reservaat van de Blackfoot Indianen, en elk dorpje waar we doorreden was in echte Wild West stijl. Hier kon zo een western film opgenomen worden. De bars zijn in tipi stijl, is het uniek, of kitscherig,ik laat het aan jullie over. We reden via de officiële parkingang binnen, maar net zoals bij de ingang aan Many Glacier, was het toestel om de jaarpassen te maken stuk, en mochten we ook hier vandaag gratis binnen. Na enkele stops (oa Running Eagle Falls)kwamen we op onze eindbestemming Two Medicine Lake aan, waar we een boottocht zouden maken. Helaas start het eigenlijke seizoen pas morgen, en was er nog veel gesloten, en waren we ze de laatste klusjes aan het doen, om in de komende dagen de groepen toeristen te ontvangen. We besloten om de laatste dagen van onze rondreis hier opnieuw naartoe te komen. Sowieso staat West Glacier ook nog op ons programma, en is tegen dan de Going to the sun Pass hopelijktoegankelijk.

We besloten om vandaag maar richting Yellowstone te rijden, en we zien wel hoever we geraken. We verlieten de highway en reden via route 49 naar het zuiden, wat ook duidelijk te voelen is aan de temperatuur. We reden langs eindeloze vlaktes. Over deze weg zeggen ze "je kan vandaag al, zien, wie je morgen zal tegenkomen", zo ver kan je kijken over deze uitgestrekte vlaktes die steeds variëren. Anderzijds is het heuvelachtig en zeer groen, zoals in Schotland.

Ik

ben er nog nooit geweest, maar dat is het beeld dat ik er van heb, en het regende hier ook. Na uren cruisen arriveren we in Bozeman, op enkele kilometers van Amsterdam en Manhattan, kijk maar op Google Maps voor de freaks. In Bozeman zullen we vanavond overnachten ...op een parking van een supermarkt. De campings van KOA zijn boven ons budget. We gingen als echte Amerikanen gaan eten bij Taco Bell, want na zo'n lange dag rijden hadden we echt geen zin meer om te koken. Morgen richting Yellowstone.

Het grootste verschil met Canada zijn de verre afstanden, ik vrees dat we dit jaar over de 5000 km zullen zitten..