The Perfect Trip.reismee.nl

en we zijn weer weg...naar stukje Canada en Noordwest Amerika

Hallo Folks,

Officieel is het vandaag al de 12e juni, en zijn we halfweg onze reis, maar het is de eerste dag van de reis dat we internet hebben. Gelukkig heb ik wat in een notedop genoteerd, zodat ik de afgelopen dagen me jullie kan delen.

na onze positieve ervaring met Travelcanada, besloten we dit jaar (9 mnd) na de vorige reis opnieuw met hen te boeken. Deze keer zou het vooral Noordwest Amerika worden

Maandag 1 juni : in de late namiddag, een dagje voor onze vlucht reden we richting Schiphol. Dit jaar kozen we voor de formule sleep/stay/park . Zo ben je van niemand afhankelijk, en moeten we geen 2e keer zo'n avontuur meemaken met de trein als vorig jaar ( 7u reizen van Sshiphol naar Oostende). Geen stress door file en ook niet extra vroeg opstaan om tijdig op de luchthaven te zijn.

Tijdens de vakantie bleef de auto op de parking van het hotel. Eens angekomen in het hotel, lieten we onze vakantie al beginnen, en gingen we eens goed eten in het restaurant van het hotel eten.

2 juni : met de shuttlebus werden we afgedropt aan de luchthaven. De douanecontrole verliep vlekkeloos, je kan tegenwoordig in plaats van de lange rij voor de douane zelf je paspoort scannen wat minder tijd in beslag neemt.Methet attest van de dokter moest Lindsey niet door de metaaldetector, maar werd ze grondig gefouilleerd. Na een vlekkeloze vlucht met Air Transat kwamen we na 9 uur vliegen aan in het regenachtige Calgary. Omwille van 8u tijdverschil zijn we 's middags om 15u aangekomen en vertrokken om 14u in Schiphol. Na het inchecken in het geboekte hotel, gingen we snel iets eten en gingen we vrij vroeg naar bed, want met dat tijdverschil en morgen eerste dag cruisen met de camper, moet je wel alert zijn.