The Perfect Trip.reismee.nl

Princeton - Mannings P.P. - Harisson Hot Springs

Ons laatste provincial park is Mannings. Doordat het oktober is, zijn er al veel campings, picknickareas, of wandelingen gesloten. Ook het visitor center was reeds gesloten. We hadden gelezen van een steile kronkelende bergpas die je tot op een hoogte van 2000 m bracht, daarvoor moesten we wel een 16 km lang bochtig parcour afleggen, wat niet echts is weggelegd voor mensen met hoogtevrees. Na 8 km had je en prachtig vieuwpoint op alle bergen die Canada met Amerika scheidt. Ondertussen was het vrij winderig, wat de tocht voor de overige 8 km op de gravelweg niet gemakkelijker maakte. Na deze stressvolle rit waren we blij dat we heelhuids op de gewone weg waren en reden naar het stadje Hope.

Blijkbaar zijn hier heel wat scenes van de eerste Rambo film "First Blood" opgenomen. Er is zelfs een Rambotrail die passeert voorbij alle hoeken, straten, gebouwen die in de film voorkomen. Voor ons viel Hope wat tegen, we hadden er eigenlijk meer van verwacht. Buiten dat er op elke hoek van de straat een houtsculptuur staat,die met een kettingzaag tot stand is gekomen, heeft het weinig te bieden. En de grootste toeristische attractie, de Othello tunnels, was ook gesloten. We besloten dan maar door te rijden naar Harisson Hot Springs. Tijdens onze zoektocht naar slaping, reden we enkele buurten door. Blijkbaar was dit één van de rijkere buurten of steden.. Ze woonden in kasten van villa's, met 3 a 4 auto's voor de deur, en dan nog een camper de lengte van een bus of een immens yacht...ook vanavond werd een lastige zoektocht om een plaats te vinden waar je wild mag en kan parkeren. We besloten om achter een andere camper te staan langs straat.