The Perfect Trip.reismee.nl

Golden - Revelstoke

Wat is het toch zalig als je opstaat dat je de verwarming kan aanzetten en te genieten van een warme tas koffie. We reden Golden buiten en zagen op de parking van een hotel 2 "bighorn sheep". Zoals de naam het zegt familie van de schapen met 2 immens gekrulde horens. De horens van een volwassen schaap kunnen tot 127 cm worden, de dieren zelf kunnen 1m groot worden. Tijdens de lente en zomer veryoeven ze hoog in de bergen, terwijl ze in de herfst en winter eerder rond stad te vinden zijn.

Op weg naar Revelstoke stopten we bij een boer die tours doet ivm bizons. Daar het seizoen voorbij is, deed hij geen tours meer, maar wou hij ons gerust meenemen naar zijn dieren en begon heel wat uitleg te geven over zijn passie wat 7 jaar geleden begon : de bizon. Hij woonde alleen, op een afgelegen plaats en leefde voor zijn dieren. Het was echt de moeite waard om eens te passeren, wat niet kan gezegd worden van het wolvencentrum, wat meer op een rehabilitatieproject leek. We hadden er meer van verwacht.

We reden Glaciar NP park binnen, waar we enkele zeer korte wandelingen hebben gemaakt op aangelegde paadjes. Rock Garden, zoals de naam het zegt ligt het er vol van de rotsblokken, waar in de lente veel nieuwe en wondermooie plantengroei uitbloeit, alleen is het nu herfst en bestond het vooral uit veel groen en mos. Een andere was een aangelegd pad door de immens hoge rode cederbomen. Stammen van 1 a 2 meter waren hier geen uitzondering. Toch wel mooi om te zien, hoe klein de wandeling ook is, dat alles zo mooi aangekleed en afgewerkt is. Vermoedelijk komt Glaciar NP meer tot zijn recht tussen de maanden mei en augustus, dan staat alles in bloei. Nu zijn we in Revelstoke op een zeer leuke camping, waar we vernamen bij het registreren dat er afgelopen nacht 2 kleine zwarte beren zijn gespot en geprobeerd hebben om de frigo open te breken. De berepoten werden met veel trots getoond door de campinguitbaatster. Niet voor niets zijn alle vuilbakken hier bearproof.

Tot de volgende keer (als er internet is). Op veel plaatsen is er totaal geen ontvangst om te telefoneren, laat staan internet. Voor de geintresseerden, we zijn de 3500 km gepasseerd, en nog 6 dagen te gaan, op naar de 4500....