The Perfect Trip.reismee.nl

Campbell River - Victoria

Na onze onvergetelijke start van de reis, rijden we nu naar het zuiden met eindbestemming Victoria. We reden via de Pacific way ipv de highway, zo kom je meer te zien, lokale dorpjes met sjofele bars, alles in wildwest stijl, een beetje te vergelijken met de omkadering van Bobbejaanland, maar dan in levende lijve. Hier en daar een saloon enz...we overnachten in Quaticum bay op een vieuwplaats, met een schitterend zicht op zee. De volgende ochtend lazen we dat overnachten niet toegelaten was, maar ja....We reden verder zuidwaarts met een eerste tussenstop in Chemainus. Een klein dorpje wat eigenlijk lijkt op een levend museum. Het staat vooral bekend om zijn muurschilderingen. Alle gevels zijn voorzien van prachtige tekeningen. Er is speciaal een soort pad uitgestippeld zodat je alle gevels kan bewonderen. Het is een pittoresk, kitcherig stadje. De hoofdstraat bestaat uit kleine versiersde winkeltjes waar ze prullaria verkopen. Het meest in de oog springend was een candy shop die er uit zag als het peperkoekenhuisje van Hans & Grietje. Na dit bezoekje reden we naar Duncan, wat bekend staat als de "totemstad". Wat ons bleef verbazen was dat fietsers en joggers gewoon langs de highway aan het sporten waren. Stel je voor dat in Belgie er fietsers en joggers zijn die fietsen/lopen op de pechstrook van de autosnelweg...Onze stop in Duncan viel wat tegen. In de hoofdstraat staan er inderdaad aan beide kanten totempalen, maar voor de rest stelde het niets voor. Na een korte fotoshoot reden we naar onze eindbestemming Victoria. We bleven 2 nachten op RV park Fort Victoria, waar we voor de eerste keer ons vuil water loosden, en aangesloten waren aan elektriciteit en water. De volgende dag lieten we de camper staan en gingen we met het openbaar vervoer naar Victoria. Wat ons opviel was de sterke invloed van de Engelse kolonisatie in de bouwwerken en versiering van gevels. We bezochten het spectaculaire congresgebouw, dat verbonden is met het poepsjieke Empress hotel, aangelegd met Engelse tuinen. Nadien bezochten we het parlementsgebouw met foto's van Queen Elisabeth. Enkel het gelijksvloers en 1e verdiep is toegankelijk voor toeristen. Overal prachtige glasramen, blinkende vloeren en een blits bezoek aan de huidige kamer van Volksvertegenwoordiging. Bovenaan de zuilen waren gezichten ingewerkt, die stonden voor "wijsheid" als zijnde dat het volk meekijkt in welke beslissingen ze nemen. Na een uurtje cultuur was het genoeg geweest en wandelden we langs de haven richting Market Square, waar tal van typische winkeltjes fairtrade produkten aanbieden, veder ook zeer gezellige sfeerbistro's. Maar met een hele dag heb je meer dan genoeg om Victoria te bezoeken. Onze laatste stop was de liquor store waar we een fles Canadese wijn kochten..Proost!!

martine janssens

Ik ben een beetje jaloers :-):-):-):-)