The Perfect Trip.reismee.nl

Kota Kinabalu

Na mijn onvergetelijke tijd in Kinabatangan regio was het tijd om verder te reizen naar mijn laatste bestemming : Kota Kinabalu (afgekort KK). Het werd een 5u durende reis door kleine dorpjes, langs jungle en palmboomplantages. Ik vond de busreis best gezellig. Ze zat halfvol waardoor je al liggend kon genien van de reis. Eens aangekomen in KK, nam ik de taxi naar Borneo Backpackers, mijn laatste overnachtingsplaats. Via hen heb ik ook de rafting geregeld op de Padas rivier. De rapids waren tot level 3-4. Op zich niet heel indrukwekkend na mijn rafting vorig jaar op de Zambezi rivier. Maar heel de organisatie er rond was hilarisch. Je wordt 's morgens om 4u opgehaald...tja, een mens moet er iets voor over hebben he :-P. Normaal is het 5.30 wat nog vroeg genoeg is, maar het treintje dat vertrekt vanuit Beaufort was stuk, vandaar we een stuk verder moesten met de bus naar een "gehucht". Daar moesten we een andeer treintje nemen, zo een die bij ons in de musea terug te vinden is. Een klein locomotiefje met 2 houten wagonnen. De ene was voor pasagiers met houten banken, de andere was voor de goederen. Waarom weet ik niet maar we vlogen in de 2e. De trein begon te tuffen, deuren kenne ze hier precies niet....na ong 30' kwamen we aan bij de redelijk proffesionele organisatie RIVERBUG. Dat verwacht je hier niet in de middle of nowhere. Als het treintje weg is zag uit alle hoeken kids met een platform met 4 wielen zich begeven op de rails. Moeder gaat tevoet naar huis de kids brengen zo hun boodschappen naar huis. Ze rijden op de rails en duwen zich vooruit met een houten stok. Zo maakt een mens kennis met het lokale transport. Tijdens de anderhalfdurende rafting werden we wederom getrakteerd op een "douche tropical", want ondertussen is het regenseizoen aan het naderen. En het rare was dat we niet eens koud kregen. Na deze schitterende ervaring, met een big smile terug richting KK. Mijn andere dagen in KK vulde ik in met een bezoek aan Kinabalu N.P., gecombineerd met een bezoekje aan hotsprings. Water die komt van een niet actieve vulkaan ergens in de buurt en voor de 2e maal deze reis een canopywalk (van boomtop naar boomtop over hele smalle bruggetjes). Door de verre afstand van al deze bezoeken moet je het georganiseerd doen. Al snel werd het me persoonlijk duidelijk waarom ik zelden/nooit voor georgniseerde reizen ga. Alles ligt zo vast en is strikt getimed...no thanks De laatste dag liep ik richting jetty haven en kwam ik het Zwitsers koppel tegen, die ik eerder deze reis al 5 x ben tegengekomen. We zijn dan samen naar de jetty haven geweest en hebben mijn laatste dag samen doorgebracht op Palau Mamutik, een eilandje buiten de kust van KK. Het snorkelen was er zalig. Het wass een bewolkte warme dag, maar ' s avonds bleek dat de zon toch goed zijn best had gedaan. We zagen verder tal van clownvissen (nemo) en dat de andee vissoorten niet schuw waren bewezen ze zelfs. Tijdens het snorkelen voel je af en toe iets "bijten"en dan zie je tal van kleurrijke visjes om je heen. Nu zit mijn vakantie er echt op. Het had iets langer mogen duren, maar ben een "happy man with a big smile" Vanavond nog lekker gaan eten op de nightmarket, waar je voor een appel en een ei heerlijk kan eten. Zo iedereen, kzou zeggen aan degene die me gevolgd heeft : merci en hopelijk vonden jullie het even leuk als ik. Tot de volgende reis :-P

Reacties

Reacties

flupstairs

blij dat ik mee mocht, bedankt voor de reis & idd tot de volgende...

sabine (oostende)

Heerlijk om je verhaal mee te volgen. Mercikes David!!!

rita barbe

Ja tot je volgend avontuur

tante magda

het was weer spanend al die verhalen.De foto's zijn heel mooi.Zo heb ik ook kunnen mee genieten van U spannende reis.
tot de volgende verhalen.
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!