The Perfect Trip.reismee.nl

Kuala Lumpur in een notedop

Salamat Datang,

Na ong een 16u vliegen en enkele tijdzones verder ben ik goed aangekomen in Kuala Lumpur. De eerste indruk op de luchthaven was de warmte die op je afkwam. Zelfs om 19u 's avonds nog een 30 graden. In de immense luchthaven moesten we met een chauffeurloze treintje ons begeven naar een andere hal. Na alle controles met een taxi naar mijn GH die ong 65 km verder ligt, in het hartje van Kuala Lumpur (KL) die ongeveer 1.38 miljoen inwoners telt.

's Avonds vrij vroeg gaan slapen om de volgende dag de stad te verkennen. De ideale manier is de monorail (in Belgie enkel in pretparken).

Kuala Lumpur is een staaltje vol architectuur. Gebouwen met een 36 tal verdiepen zijn hier de normaalste zaak ter wereld. Ik begaf me naar de hoogste twin towers ter wereld (Petronas Tower) met de gekende skybridge tussen de 2 torens. Ik probeerde nog een ticket te bemachtigen, want er worden dagelijks maar een 1400 tal verkocht...En ja hoor, ik was een van de gelukkige. In afwachting tot mijn bezoek wandelde ik richting KL Tower (wat als antenne gebruikt wordt) en hoger is dan de Petronas. Komisch was dat de lift niet per verdiep verscheen op het scherm, maar 50 m - 100m - tot 300 m. Je voelde de druk in je oren. Boven had je een schitterend utzicht op de stad.

's Middags gaan eten in de shoppingmall van Petronas..Een immens winkelcentrumcomplex met op het 2e verdiep het ene restaurant naast het andere, van alle pluimage (Chinees, Japans, Italiaans, Mc Donald, Sushi, alles wat je maar kan denken). Je moet gewoon aanduiden wat je wil eten. Veel beter dan de chinees bij ons...Je kan hier gerust een half jaar komen eten, zonder een dag bij dezelfde te kome eten.

Nadien ging ik inde rij staan voor mijn bezoek. Ook hier ging de lift 5 a 6 m/s en zag je een soort panorama verschijnen op de muur in de lift. Net alsof de lift buiten het gebouw hangt en je alle gebouwen ziet. Eerst halte op 41e verdiep waar de skybridge is. Nadien naar het 86e verdiep (in totaal 88) wat best hoog was. Je zag de toren van het andere gebouw, zo hoog sta je dan...

's Middags richting China Town, kom ik daar toch wel iemand tegen die ik ken(Raven), die op doorreis in door Azie...Gewoon elkaar kruisen bij het oversteken.Ongeloofelijk toch..We zijn dan samen naar het Bird Park gewandeld...Een echte aanrader. De grootste outdoor free walk tussen de vogels (neushoornvogels, enz...) moest ik ze niet zien in Borneo heb ik ze zeker al gezien. 's Avonds hadden we afgesproken om in een heel sjiek hotel iets te gaan drinken in de skybar met schitterend zicht op de verlichte grootstad, maar het meest indrukwekkende was de Petronas Tower recht tegenover het hotel. Het bier was vrij prijzig, maar het uitzicht in onbetaalbaar.

Vandaag deed ik het rustiger aan en besloot ik om met zo'n hop on - hop of bus de stad te verkennen. Mijn eerste stop was in de Chines wijk waar een markt was waar 'echte namaak' verkocht werd. Het viel mee wat betreft aanklampend gedrag. Ik heb het al erger geweten...Als je iets wil kopen is afbieden de boodschap. Later ben ik in een lokaal restaurantje gaan eten. Ik bestelde poa of pao (whatever) een soort deegbal gevuld met kip of mais dat ze dan stomen. Nadien naar Central Market..een soort culturele markt, echt een bezoekje waard. Mijn laatste sto pwas Little India (een andere wijk in de Golden Triangle)....en voor de rest genoten van mijn utzicht vanop de bus..Het was welletjes geweest, en zeker toen je (ook hier) in de file staat met zo'n bus. Deze nacht komen ze me om 4 u halen om me naar een andere luchthaven te brengen waar ik om 7u mijn vlucht heb naar Borneo.

Tot later folks

Reacties

Reacties

Rita Barbe

Ik ben weer druk aan het lezen,
Zo een ongelooflijke moderne stad. Maar ja dat is Singapore>
en dan nog Raven tegenkomen ongelooflijk
Geniet er maar van want de dagen gaan voorbij vliegen

sabine(oostende)

Al is het weer 2jaar geleden amaai de tijd vliegt beheef ik me terug in singapore bij het lezen van je blog. Nu nog meer genieten in Borneo. Ik zie er al naar uit om je verder te volgen richting Borneo. Benieuwd of ik daar veel zal herkennen. Benieuwd of je de orang-oetang zal tegen komen in zijn natuurlijke habitat. Geniet ervan David!!!

Maaike

Potverdorie, ik heb nu toch weer niet gezien voor je vertrok! We zaten in Italië voor bijna heel augustus. Niet te doen dat je Raven daar zag! Zot want die had me een maand geleden je nummer gevraagd. Dat zal nu weer een super reis worden!! Het klinkt allemaal alweer zo interessant, maar die liften zijn niets voor mij.. pfff.. en dan nog met panoramische zichten... sta er al van te beven haha!! Veel plezier hé vent! ;) x

Gem.

verbaznd dat je aan de andere kant van de wereldbol iemand ontmoet die je kent...
heel moderne stad zo te lezen..ik ben benieuwd naar je foto's!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!