The Perfect Trip.reismee.nl

Ecuador

Tijdens mijn verblijf op Aruba besloot ik om met andere collega's van het ziekenhuis te gaan rondreizen door Z. Amerika. Helaas was ik toen (jammerlijk genoeg)nog niet bezig me bloggen, waardoor heel wat informatie verloren gaat.

Eens aangekomen in Quito was het onze taak om een jungletrip te boeken naar NPCuyabeno. Eens dit geregeld was besloten we een wandeling te maken door Old en New Quito. We doorkruisten de vele stadsparken en zagen de eerste verkopers met kleurrijke textiel en allerhande prullaria. Old Quito daarentegen is gekenmerkt door kleine steegjes met al van winkeltjes, hier zie je armere wijken in Quito met sloppenwijken ed...een buurt die je beter kunt vermijden.

16/09 : we namen de bus naar Mitad del Mundo (midden van de wereld) en bezochten het monument dat op de evenaar staat. Voor alle zekerheid deden we de "waterwegloopproef", op het noordelijk halfrond loopt het water kloksgewijs weg, en 20 meter verder op het zuidelijk halfrond loopt het water weg tegen de klok in. Verder was er een typisch toeristische folklorenamiddag met de typische volksdansen. Vandaar namen we de bus naar Pululahua. Na een 30' pittig doorwandelen kwmen we uit op de krater die zeer vruchtbaar was, maar voor de rest was er niet veel te zien.

Het verkeer in Quito is ook een beleving op zich. De lokale bussen lijken te racen tegen elkaar en nemen om ter meest passagiers mee. Vanavond nemen we de nachtbus naar Lago Agrio.

De volgende ochtend kwamen we aan in Lago Agrio (de laatste bewoonbare stad voor de jungle. Vanuit dit stadje reden we met een klein busje naar de ingang van de jungle. Met de poncho in aanslag trotseerden we de regen in een kano die door en labyrint van kleine stromen en kanalen voerde. Na enkele uren kwamen we op onze kampplaats aan, wat bestond uit een paalwoning met daarin enkele klamboe's.

De reisroute was :

• Quito
  • N.P. Cuyabeno (Lago Agrio) **** - een weinig bezocht N.P. door toerisme. We sliepen er bij locals, vissen op pirahna's,..
  • Otavalo***(kleurrijke markt)
  • Galapagos-eilanden ****(
  • Banos **, een pittoresk backpackersplaatsje. Ideale uitvalsbasis voor tal van excursies als MTB,...
  • Latacunga (beklimming Cotopaxi) ***
  • Riobamba - Alausi (treinreis op Nez de Diablo)
  • Cuenca
  • Loja
  • Vilcabamba
  • Loja - Piura(grensoversteek Peru)