The Perfect Trip.reismee.nl

Si Satchanalai - Bangkok

Si Satchanalai - Bangkok

Een ander historisch park dat we bezochten was Si Satchanalai. Dit park is te vergelijken met Sukothai H.P., alleen is het nog origineler, minder gerestaureerd en minder toeristisch. Na dit bezoek gingen we terug richting Sukothai waar we 's avonds het slotfeest meemaakten van het Loy Kratongfestival. Er liep massaal veel volk rond, en we waren getuige van de vele drijvende bloemstukjes waarmee men de watergeesten dankt en een spetterend vuurwerk op het einde . De volgende ochtend namen we de bus naar Bangkok. We brachten een bezoek aan de bekende Khao san Road. Deze straat is echt druk en super toeristisch (commentaar van Ine: en echt marginaal!). Luide muziek, vele shops en allemaal westerse toeristen. Het heeft meer bekendheid gekregen door de film 'The Beach', en is echt overroepen. Ik vind dat deze straat een negatief beeld weergeeft van de term 'backpackers', want volgens velen is dit het paradijs voor backpackers. We zijn snel uit deze drukte weggegaan.
Op zaterdag rondgelopen op de weekendmarkt van Chatuchak market. Hier staan meer dan 15.000 kraampjes (jaja, je leest het goed) en er komen op drukke dagen 200.000 bezoekers. Ze verkopen er alles wat tussen en kitsch valt. Van plastieken bloemen tot kunstwerken, van binnenhuisdecoratie tot levende dieren. Niet enkel huisdieren, maar er is ook een zwarte markt voor exotische dieren die in superkleine kooien gepropt worden. Hier keven niet voor niets bordjes met ' no photo's' op de kooien. Een bezoekje aan die markt duurt minstens 4 a 5 uur. Er is een gratis bus vanuit Asha Guesthouse naar de markt.
We deden ook een uitstap naar Wat Phra Kaew en Grand Palace. Hiervoor moesten we eerst de skytrain nemen. Dit is het snelste en gemakkelijkste vervoermiddel in Bangkok en je hebt een prachtzicht over Bangkok tijdens de rit. Eens aangekomen aan het eindstation, kom je aan de centrale pier. Hier kan je kiezen welke boot je neemt. Je neemt een prive long-boat of de toeristenboot. Wij kozen voor de toeristenboot, daar je overal op en af kan stappen voor 100 bath (=2 euro). In Wat Phra Kaew vind je o.a. de temple of the Emerald Buddha . Het Grand Palace was wat tegengevallen daar het volledig in de stellingen stond voor renovatiewerken. Wat Pho is gekend door zijn reuzegrote liggende buddha. Deze slapende buddha is 15 m hoog en 46 m lang. Onze laatste Wat die dag was de prachtige Wat Arun (temple of dawn) en na al die bezoeken zat onze drukke dag erop. Op terugweg naar het guesthouse stopten we in het hart van Bangkok (Siam Square), waar alle shopping malls liggen en kochten onze laatste souvenirs. Nu komt het einde echt nabij. Morgennacht vliegen we terug naar het huis. Voor de meesten onder jullie, tot in Belgie.