The Perfect Trip.reismee.nl

Adventure in Nepal en Chitwan N.P.

Mijn tweede poging om een half uurtje in een ULM te gaan vliegen ging dan toch door. Even wachten tot het weer opgeklaard was en ik mocht plaatsnemen naast de Russische piloot. Eens we opgestegen waren, kreeg ik de besturing in handen en was IK de piloot! Ik moest richting Macchupucchre vliegen. Maar je ziet vanuit dit vliegtuigje ook o.a. de Annapurna bergtoppen. De 'fishtail' noemen ze deze bergketen hier.
Na een halfuurtje vliegervaring opgedaan te hebben, deden we een stukje van de 'Royal Trek'. (zo genoemd omdat prince Charles hier ook ooit gewandeld heeft!) Een Toyota Corolla van het jaar '73 bracht ons naar de plaats van aanvang. Het werd geen gewone autotrip zoals we verwacht hadden. We zaten met z'n vijven en de chauffeur in de auto, wat sowieso al oncomfortabel was. Door de hevige regenval van de vorige dagen, werd het een hel. Alle wegen waren slijkerig en we moesten meermaals uit de auto om hem los te duwen en dan zwijg ik nog over het aantal keren dat hij slipte. Na dit avontuur kwamen we op de plaats van aanvang. Het werd een wandeling van 6u en door onze uitgelopen autotrip betekende dat het stevig doorstappen werd. Het werd al bij al een mooie wandeling langs lokale dorpjes, weinig tot geen toeristen tegengekomen. We waren bekaf en besloten het voorstel om nog naar Sarangkot te gaan, uit te stellen tot de volgende dag. Net zoals de vorige dagen was het die dag ook bewolkt, waardoor ons zicht en zonsondergang op de 'Fishtail' in de wolken opging.
Ondertussen werd het tijd voor onze vierdaagse in Chitwan en de rafting.
We betaalden 115$ pp., alles inclusief (vervoer zowel naar als van Chitwan, rafting, vierdaags programma in Chitwan NP)
Ons eerste avontuur werd een 3 uur durende rafting op de Trisuli Rivier. Niet echt heel wild, maar er zaten enkele stevige versnellingen in. Na dit avontuur richting Chitwan. Door feesten in Nepal reden er minder bussen, dus moesten we deze tocht op het dak van een overvolle bus doen langs stoffige, zigzaggende en slecht onderhouden wegen. Alles behalve comfortabel en zeker als je dan nog es een tak tegen je hoofd krijgt (nietwaar Ine)
Na 3 uur kwamen we aan in Chitwan Nationaal Park. We logeerden in Tiger Camp een rustig hotel gelegen aan de rivier. De muskietennetten in de kamers waren geen overbodige luxe.
De eerste dag was vroeg opstaan en deden we een trip op een olifant in het nationaal park. We zagen geen neushoorns, maar wel krokodillen en ander klein wild. Na de middag stond een kanotocht en jungletrip op het programma. Hier zagen we wat apen en bijzondere vogels, maar het meest spectaculaire was wel de vier neushoorns die we zagen op minder dan 50 m afstand. We moesten heel stil zijn toen moeder en kalf het pad voorzichtjes overstaken. Enkele minuten later werden er weer neushoorns opgemerkt door de gids en moesten we een heel stuk teruglopen. Deze keer waren het 2 volwassen exemplaren, die ons blijkbaar in het snotje hadden. Gelukkig kregen we voor aanvang enkele instructries wat we moesten doen bij aanvallende neushoorns. Blijkbaar is dit geen overbodige luxe en moeten sommige toeristen echt wel een boom inklimmen als ze levend de jungle willen verlaten. De volgende dag gingen we richting 'Elephant Breeding Centre'. Hier zagen we enkele kleine olifantjes van enkele maanden oud. In de namiddag een jeeptocht naar 20.000 Lake, waar normaal veel krokodillen te bewonderen zijn. We hebben er verschillende gezien en ook andere dieren als herten, roofvogels, enz...
Ine en ik besloten om een dagje extra te blijven in Tiger Camp en te genieten van de rust die er heerste. Deze rust werd helaas de volgende dag verstoord door een groep luidruchtige Tsjechen, maar al bij al hebben we toch genoten van dit snoepdagje. Dan terug richting Kathmandu om vandaar richting Bangkok te vliegen.