The Perfect Trip.reismee.nl

Pokhara

Na het drukke Kathmandu, vertoeven we nu in het heel wat rustigere Pokhara. Deze stad is de uitvalsbasis voor de meeste trekkings hier in en rond het Annapurnagebied. We zijn samen hierheen gekomen met het Zweedse koppel (Henrik en Nina) waarmee we die 9-daagse overlandtoer hebben gedaan. Vanuit onze kamer hebben we een prachtuitzicht op de summits van de Macchupucchre, Annapurna I tot V, en bij helder weer een stukje van de Dhaulaghiri
Onze eerste uitstap hier was een wandeling naar de World Peace Pagode. We hadden een detailkaart gekocht om te wandelen naar deze Pagoda. We werden aangesproken door een lokale jongen, die een andere jongen gidste uit Brazilie naar dezelfde Pagoda. We besloten met hen mee te gaan en wandelden door de dichtbegroeide jungle. Net voor de Pagoda zagen Ine en ikzelf dat we 'slachtoffer' waren geweest van enkele bloedzuigers. Nadien hoorden we dat het af te raden is alleen door de jungle te gaan zonder gids (ivm overvallen). De touristsiche route die op de kaart stond loopt voor alle duidelijkheid niet door de jungle. Vanop deze plaats heb je een pracht overzicht op het Phewa Lake. De tocht ging verder naar de Devi fall's die op zich niets voorstelde.
Verder hebben we onze 4 daagse geboekt voor het Royal Chitwan National Park. Op weg naar het park doen we eerst een 2 a 3 durende rafting, en in de 4 daagse is er een jeepsafari inbegrepen. Dus een beetje Afrika in Nepal.
Als het morgen(27-10) niet bewolkt is, vlieg ik bij zonsopgang met een ULM van Avia Club Nepal. Van hieruit heb je dan een prachtuitzicht over de bergen. De tocht duurt 30 minuten. Ik kijk er alvast naar uit, en hopelijk heb ik meer geluk dan deze morgen (voor niets zo vroeg opgestaan en naar de luchthaven geweest
). Nadien gaan we met z'n vieren tevoet naar Sarangkot, om daar te overnachten en bij 'hopelijk' helder weer een prachtige panoramazicht te hebben over de verschillende bergen.