The Perfect Trip.reismee.nl

Kathmandu

Namaste,

Klik hier voor een groter beeld.
Na onze vermoeiende 9 daagse en de omslachtige grensoversteek hebben we het ideale guesthouse gevonden om even bij te komen. We logeren in het Kathmandu Guesthouse, gelegen in de toeristische Thamel wijk. In deze wijk is het goed uitkijken geblazen waar je loopt. Het verkeer is er onbeschrijfbaar, fietsen, riksha's, moto's en taxi's,...allemaal rijden ze op een onverantwoorde manier door de kleine straatjes. Het is even wennen. We brachten een bezoek aan het bekende Durbar Square. We werden aangesproken door een student. Hij kon ons overtuigen om als gids meer uitleg te geven over de tempels op het drukke plein.
ivm ticket : je koopt je ticket bij het eerste bezoek (200 Rps)geldig voor 1 dag, maar je kan het verlengen door naar een speciaal kantoor te gaan (instructies krijg je bij aankoop)... Daar geef je een pasfoto af, en krijg je een kaartje die je toegang tot het Durbar Square kan verlengen zolang je in Kathmandu verblijft. Gisteren(19-10) zijn we naar Swayambunath geweest, ook wel Monkey Temple genoemd. Vanwaar die naam komt was snel duidelijk. Overal liepen er wilde en soms agressieve apen rond (nietwaar Ine???) Een van hen sprong naar de fles water die ze vast had, daar ze niet wou lossen heeft ze het met een kleine beet moeten bekopen... maar het water smaakte beter dan ooit tevoren!
Deze tempel (75 Rps) is zeer toeristisch, je vindt er meer shops dan religieuze gebouwen. Als het mooi weer is heb je een prachtuitzicht over de hele Kathmandu Valley. Vandaag regent het hier enorm, wat wel een beetje een demper is, daar het je belemmert om enkele dingen te bezoeken... Hopelijk kunnen we morgen richting Pashupatinath (Hindu temple waar de lijkverbrandingen plaatsvinden op de Bagmati rivier. Zondag vertrekken we richting Pokhara.