The Perfect Trip.reismee.nl

Lhasa - Tibet

Het weerzien tussen Ine en mezelf in Chengdu was heel hartelijk. We hebben de eerste dagen heel wat bijgepraat en veel geknuffeld.
Na een 3 tal dagen vertrokken we in de vroege ochtend richting luchthaven. Daar werden we als schoolkinderen behandeld (we moesten in een rijtje staan) in verband met die befaamde 'permit'(die nodig is om Tibet binnen te geraken). Je kan enkel in groep Tibet binnen, vandaar,...
Klik hier voor een groter beeld
Na een 2-tal uren vliegen kwamen we aan in Lhasa (3590m boven de zeespiegel). Vanaf de luchthaven namen we de bus richting Lhasa-city. De busrit duurt ongeveer 1 uur en kost 25 CNY.
Het was er zeer druk en een kamer vinden was niet echt gemakkelijk. Wij besloten te overnachten in het Yak hotel. Yak hotel is gelegen in de Barkhor wijk. Deze is een labyrinth van kleine steegjes met tal van souvenirsshops. Met aan het centrale plein de Jokhang Temple waar we een bezoek aan gebracht hebben (70 CNY). Vanop het dak heb je een prachtzicht over het plein waar pelgrims met hun gebedswielen passeren, en in de verte het Potala Palace, die we later deze week zullen bezoeken.
Verder hebben we samen beslist om een 3-daagse naar het Namtso lake te gaan en een 9 daagse trip naar de Nepalese grens met een trekking naar Mt Everest Base Camp. Maar nu eerst een weekje wennen aan de hoogte hier in Lhasa zelf.