The Perfect Trip.reismee.nl

Dali

Opgelet : Als je de bus neemt naar Dali, kom je terecht in nieuw-Dali waar niets te beleven valt. Je neemt dan best bus nr.4 naar oud-Dali. Dit is de Dali die in de Lonely Planet beschreven staat en die de moeite waard is om te bezoeken. We namen de local bus naar Shaping Market. Het is een typisch lokaal dorpje gelegen aan Erhei Hu Lake waar we de lokale markt bezochten. Hier ontmoet je praktisch geen andere toeristen. Het is een dorpje waar vooral de Bai bevolking leeft. Het is een echte aanrader: kleurrijke klederdracht, ..
Een andere excursie die we gedaan hebben was met de mountainbike, die je er kan huren. Eerst de boot op om naar de andere kant van het meer te varen. Daar begon de tocht met een 100 tal trappen beklimmen met de fiets op de schouder. Het werd een tocht met continu afdalen en terug klimmen. Door de warmte was elke inspanning teveel, dus deden we maar een toertje van 3 uur. Nadien terug met de fiets de boot op richting Dali.
Onze volgende excursie was naar Higherland Inn, een kleine guesthouse die slecht plaats biedt aan 12 mensen en die gelegen is op de top van een berg. Je kan het boeken in Dali. Je kan met een lift naar boven ofwel kies je voor een pittige wandeling. Eens boven wordt je in dit Guesthouse als familie onthaalt. Het is een ideale uitvalbasis voor wandelingen. Er wordt 's avonds gezamenlijk gegeten en sfeer gemaakt. Wij verbleven er 2 nachten en terwijl mijn kompanen met de lift de berg terug afdaalden deed ik het te voet waarbij ik kon genieten van de prachtige natuur.
De volgende dag was het 'adieu Dali' en vertrokken we met de bus richting Lijiang.