The Perfect Trip.reismee.nl

Guilin - Kunming

Terug aangekomen in Guilin, kreeg ik mijn treinticket naar Kunming. Deze had ik hier geregeld vooraleer ik richting Yangshou vertrok. De treinreis duurt 22u. Het werd een hardsleeper. De locals spraken over airco, maar dat was niet meer dan een ventilator van het jaar stillekens die ronddraaide. Ik lag opnieuw op het bovenste bed en zag regelmatig de vonken uit de 'airco' komen. De treinen in Zuid-China zijn minder luxueus dan in het Noorden. Dat de Chinezen 'boeren' zijn, dat had ik al eerder opgemerkt (spugen, rochelen, boeren,...)maar dat is nog sterker aanwezig in het zuiden. De Chinezen houden ook nergens rekening mee in de trein, ze praten luidop (half roepen). Slapen gaat hierdoor niet echt goed, het licht en de radio gaan maar uit om 22u. Ik kreeg even weer het gevoel op internaat te zijn. Eens ik ingeslapen was, werd ik wakker gemaakt om zogezegd te veranderen van bed. We verstonden elkaar niet. Na lang gebarentaal en gediscussieer kon ik haar overtuigen om daar te blijven slapen en niet te moeten veranderen van bed. Opnieuw inslapen werd een probleem. Dan beginnen piekeren over hoeveel ik Ine mis, en dat het veel beter zou zijn moesten we dit allemaal samen kunnen beleven. Voor ik vertrok, vulden we elkaar aan, en haar afwezigheid is een leegte die niemand kan opvullen. Eens opnieuw ingeslapen ging het licht weer aan. Er kwamen nieuwe passagiers op de trein. Opnieuw wakker.. Dan maar niet meer geslapen tot we aankwamen in Kunming. Daar richting CamelliaYouth Hotel. Het is een hostel die verbonden is met een deftig hotel. Na een heerlijke douche, genoten we van een heerlijk ontbijtbuffet voor 15 RMB, dit heb ik nog nooit mee gemaakt. Verslagje Kunming volgt later

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!