The Perfect Trip.reismee.nl

Mongolië - Bejing

In de Lonely Planet brengen ze aan dat je naar de International train ticket office moet begeven in Ulaan Bator ivm treinticket naar Bejing. Wel, mijn mening hierover...
Ze zijn hier niet echt hulpvaardig naar de toeristen toe. Een ticket bemachtigen naar Beijing is hier echt een ramp. Ik kwam net toe met de Naadam feesten (alles gesloten). Nadien maakte ik een trip waardoor ik ook geen ticket kon kopen. Ik ging eind juli om mijn ticket, en er was geen plaats op de trein tot september. Ik heb het dan wel over de trein die de zondag vetrekt en die rijdt tussen Ulaan Bator - Beijing (rechtstreeks). Er zijn blijkbaar tal van touroperators in Ulaan Bator die de lege plaatsen (die van Moskou komen en uitstappen in Mongolia) overkopen, en dan verder verkopen. Helaas kan ik hier geen adressen van geven. Er zijn nog 2 andere alternatieven om naar Beijing te gaan :

- vliegtuig : 1u45 vliegen (prijs 190$)
- trein van Ulaan Bator naar Elian (20.000 torog) en vandaar een bus naar Beijing (25.000 torog) Je bent wel 25 uur onder weg.

Een ticket voor de trein tussen Ulaan Bator en Elian kan je wel kopen in het international ticket office en rijdt 3/week.

David in Bejing - Ik logeer dit keer niet in een ger maar op een heel zacht comfortabel bed bij Ilse, een fantastische gids. Donderdag ga ik voor enkele dagen naar Xian.
Mijn blog blijkt nogal gevaarlijk over te komen in China, want ze wordthier geblokkeerd. Hopelijk kan ik de blog later weer bijhouden..

Tot later

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!