The Perfect Trip.reismee.nl

Kenia...eindpunt - back to Belgium

Vanuit Arusha werd het de laatste rit met de truck 'Zambezi' richting Nairobi. Eindbestemming na 42 dagendoor Afrika te reizen overland. De meesten sliepen in een hotel en keerden zo terug naar hun thuisfront. Samen met Marike, Stephen, Yohan en Jo gingen we met de truck naar de camping. We kregen maar niet genoeg van het kamperen en besloten om in afwachting tot onze terugvlucht hier te overnachten.We gingen opnieuw ons patroon van slapen onder klamboe verder zetten, tot we hoorden dat er vorige week een leeuw gesignaleerd werd op 2 minuten van het kampterrein. We ruilden de klamboes dan voor een tent, waar we gezellig met z'n 3tjes in sliepen.

Als afsluiter gingen we met de hele groep uit gaan eten in 'Carnivore'. Een restaurant waar reserveren een noodzaak is, en waar je met best met een lege maag naartoe gaat.. Voor een $35 is het 'all you can eat'. Ze komen met immense spies rond met krokodil, kippevleugels, worst, 'oxballs', kalkoen, en vele andere soorten. Zo lang het beruchte 'vlaggetje' niet naar beneden is, blijven ze langs komen met vlees...Nadien werd het een emotioneel afscheid want velen vertrokken de dag nadien back to home. Mijn laatste dagen in Nairobi in afwachting van de terugvlucht waren zeer relax. Boekje lezen, genieten van de laatste zon, praten met reisleiders en andere crew van overlandorganisaties. Zo werd de gedachte om reisleider alleen maar groter. 's Avonds werden we uitgenodigd op een 'braai' van enkele crewleden van Acacia, Drifters, Oasis.(overlandorganisaties). Biertje en een goed stuk vlees en social talk, meer heb je niet nodig en toen al beseft ik dat ik deze levensstijl enorm ga missen. No stress...En het blijft toch leuk om met Suid Afrikanen in Afrikaans te spreken.

Verder heb ik nog het giraffencentrum bezocht, waar je deze langnekkige dieren kan voederen, en voor degene die willen de dieren kan kussen, door de korrel tussen je lippen te houden en ...ja de rest kan je wel denken.

Voor mijn terugkomst naar België nog even souvenirs gekocht op de Maasai market, waar alles overprijsd is en waar fameus afbieden een gouden regel is. Met spijt in het hart nam ik dan afscheid van Sam en Yohan en Jo. Stephen en Marike hadden ons ondertussen al verlaten. Aan alle mooie liedjes komt een eind, helaas ook aan dit liedje. Maar één ding staat vast : ik heb er goede vrienden aan over gehouden en ...AFRICA ...HERE I COME is van toepassing.