The Perfect Trip.reismee.nl

Kaapstad en Kaap de Goede Hoop

Voor mijn grote trek naar Kenia overland, verbleef ik nog (1 dagje), helaas veel te kort, in Kaapstad. Ik regelde via Daytrippers een uitstap naar Kaap de Goede Hoop. Ik werd ‘s morgens opgehaald en we reden langs een bochtig parcours richting havan. Even had ik het gevoel dat ik in Belgie was. Het was koud en regenachtig. We trotseerden de tamelijk ruwe zee om naar een zeehondenkolonie te gaan kijken. Na ong 40' waren we terug. De regen was gedaan, maar de koude wind bleef helaas wel aenwezig. Onze volgende stop was om te kijken naar pinguïns. Het llet me allemaal een beetje denken aan Puerto Madryn in Argentinie. Alleen is het in Argentinie veel spectaculairder. Daar had je een 400.000 tal pinguïns, hier slechts een 100 tal. De rit ging steeds meer zuidwaarts en we naderen het N.P Cape of Good Hops. Onmiddellijk zagen we overal baboons, ze waren veel groter dan in Ghana. Ze kwamen op de koffer zitten en probeerden handvat envan de auto's open te maken om aan eten te geraken.

Halverwege werden we afgezet en moesten we de tocht verder per MTB afleggen. Het werd een rit van ong 6 km naar Buffelbaai. We reden langs mooie uitgestrekte gebieden met typische vegetatie. Eens daar aangekomen zagen we zomaar iin het wild struisvogels. We kregen een lekkere lunch aangeboden en reden per fiets dan richting het bekende punt 'Kaap de Goede Hoop'. Zelfs het toeristisch gedoe kan het zicht niet verknoeien. Overal zie aanduidingen met toch wel duidelijke invloeden Van Nederlands. Vb wandelpad, en 'uitkippend'

We wandelden via het aangelegde wandelpad naar de rotsformaties die torenhoog boven de Kaap uitkomen. Daar werden natuurlijk foto's genomen. We wandelden verder naar de vuurtoren diei gelegen is op het eigenlijke meest Zuiderse punt (Cape Point). We passeerden mooi stranden met een ruwe zee.

De dag zat eer helaas op en rond 17u30 was ik terug in mijn lodge en over 30' had ik de meeting voor de reis.

We zijn met z'n 12 met diverse nationaliteiten (Aussie, Duitsers, UK, Korea, Zwitserland)

Reacties

Reacties

sabine

Je verhaal bracht me eventjes terug naar nu reeds vele jaren geleden. Prachtig land en het blijft spectaculair om op het einde van de wereld te staan ...
Geniet van alles wat je doet. Ik volg mee !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!