The Perfect Trip.reismee.nl

En dan was het tijd om afscheid te nemen...

Tja, aan alle mooie liedjes komen een eind...ook aan mijn prachttijd in Ghana waar ik heel lang zal aan terugdenken. De hele leuke, hechte groep vrijwilligers, de schattige kindjes op school en in de compound, de vriendelijkheid van de Ghanezen (behalve de buschauffeur), en niet te vergeten de gastvrijheid.

De laatste week, dat wil zeggen dat je van alles afscheid moet nemen, maar ik wou dit doen met een hoogtepunt.

Zoals eerder geschreven gingen Paul en ik een 'happy day' organiseren op school. Dan worden er tal van spelletjes gespeeld. Samen met alle vrijwilligers hadden we een kleine bijdrage gedaan om de kinderen wat te verwennen. Er werden lolly's, FAN ijsjes en drankjes aangekocht om er een onvergetelijke dag van te maken voor de kinderen en voor ons. Ondertussen is Yvonne ook aangekomen in Ghana en werd ze ook uitgenodigd op de Happpy Day.

Alle vrijwilligers gingen de 'bewuste' vrijdag niet naar hun projecten hielpen ons op de Happy Day. Het dansje voor WAKA WAKA werd nog even ingeoefend, balonnen werden opgeblazen. Ready to go..

Het was zo leuk om te zien hoe alle vrijwilligers en leerkrachten samen stonden te dansen, en dit werd volledig vergezeld door alle kinderen..Een mens zou er kippevel van krijgen. Het werd een meer dan geslaagde dag met dank aan allen. Tegen de middag kwam Habiba nog even naar school en bedankte me voor mijn inzet voor de school. Zowel zij en ikzelf vinden dat het veel te snel is gegaan..Ik kreeg een mooi beeld als afscheidsgeschenk. Zo, ik kan zeggen dat ik in schoonheid en op een hoogtepunt heb afscheid genomen van een heerlijke tijd op de Kidz Active school. Wel met een dubbel gevoel, enerzijds van het is nu echt gedaan, maar anderzijds ben ik heel blij dat ik dit heb kunnen delen met alle vrijwilligers. Samen zijn we met z'n allen en Bash en Sylvester uit gaan etenbij Swad Fast Food. Het afscheid nemen vande andere vrijwilligers...tja er zijn leukere momenten in je leven.

Het meest moeilijke en emotionele moment werd het afscheid nemenvan de familie van Sylvester. Nooit gedacht dat je inzo'n korte tijd zo'n hechte band met mensen kan krijgen. De kinderen hangen van 's morgen tot 's avonds aan je. Ze genieten van even geknuffeld te worden, of eens wat aandacht te krijgen. Er werden wat familiefoto's genomen engaf een korte speech over hoe ik hen bedankte voor de gastvrijheid. Dit werd dan vertaald door Sylvester, en zelf kreeg ik een heleboel mooie woorden terug. Het werd even slikken bij hetafscheid nemen. Zo leven bij een familie is toch een heel andere ervaring als reizen, je hebt het gevoel dat je deel uitmaakt van hen, en je geen vreemde bent voor hen. Hangt natuurlijk ookvan je eigen ingesteldheid af.Elke avond bracht ik samen door met hen.

Dan richting busstation, want de bus zou (normaal) om 15u vertrekken...maar het werd 17u. Een leuke verrrassing datPaul, Sandra, Sanne en Femke nog even langskwamen om de laatste keer afscheid te nemen. Je moet weten dat de STC bussen normaal echt luxe bussen zijn, maar het zou natuurlijk niet met mij moeten zijn, dat de meest gammele, oude bus van STC mijn transportmiddel werd. De laadbakken kregen ze metmoeite open, een en al barst in voorruit, overal roest. Als ik de volgende keer terugkom heeft hij zeker een laagje oranje/gele verf gekregen en behoorthij tot de Metro Mass bussen(goedkopere bussen). Maar de rit verliep vrij vlekkeloos en kwam deze morgenom 5u aan in Cape Coast. Gelukkig zat de bus niet vol, dus kan ik (vrij comfortabel) slapen.

Bij de aankomst heb ik nog een 2 tal uur geslapen in busstation bij een security agent en rond 7 u richting 'Oasis Beach Resort'...Bij het binnenkomen was de vermoeidheid volledig over. Een resort gelegen aan het strand, met mooie huisjes als slaapplaatsenen gezamelijke douches en WC...Lekker eten en je kan je was laten doen...Leek me een goed plan om dit te doen. Zit nu buiten aan een tafel, met zicht op de woelige zee die rustgevend werkt. Morgen een uitstapje naar Elmina en dinsdag richting Accra, en dan zit mijn tijd in Ghana er op. Ik kijk heel tevreden terug naar deze periode, en het is veel te snel gegaan..En..ik heb heel veel leuke mensen leren kennen. Aan allen nog een leuke tijd in Ghana en op jullie projecten

Reacties

Reacties

filip (brother)

David,

Ben blij voor jou dat ja daar zo'n mooie tijd hebt gehad, ik kan het me wel goed voorstellen dat het afscheid je heel zwaar lag. Geniet nog verder van je reis.
grtz Filip. take care!

Conny Lefever

Beste David,
Moet moeilijk geweest zijn om na zo'n lange tijd afscheid te moeten nemen van de kinderen en de groep vrijwilligers. Op naar nieuwe avonturen.. en hopelijk ook met hele mooie ervaringen en herinneringen...
Hou ons op de hoogte...
Dikke knuf
Conny

Femke

Hey David,

Ook wij hadden de geweldige luxe om met die oude, verroeste bus naar Cape Coast te reizen! En ik maar tegen Rob zeggen, STC is erg luxe.. Maar helaas deze
bus niet... Maar ja, TIA!

Have fun en geniet volop!

Liefs,
Fem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!