The Perfect Trip.reismee.nl

Hanoi - Hue

We besloten om met een slaapbus naar Hue te gaan. Een trein is nog trager dan bus voor dezelfde afstand. We vertrokken nu om 7 pm en kwamen om 9am toe. Waarom de trein trager is??? Blijkbaar is er maar 1 spoor in heel Vietnam, en moeten ze meermaals op een zijspoor voor een tegenligger. Dus in Belgie mogen we toch niet klagen met de NMBS. Ook hier geldt de oneliner 'de trein is altijd een beetje reizen'. De slaapbus ziet er uit als een dubbeldekkerbus met 3 rijen met stapelbedden die je kan omvormen tot stoelen. Deze middag een Vietnamese copy bezocht van Forbidden City,namelijk Imperial City. Heel indrukwekkend met tal van ruines, echt onvergetelijk mooi met tal vanpaleizen enz....Na de natuur even een cultuurmoment. Morgen gaan wede sportieve toer op, huren we een fiets en bezoeken we deRoyal Tombs langs de Perfume River. Voor de rest alles is de sjakos.Heerlijk eten en drinkenvoor een appel en een ei. En voor degene die Inge kennenis dat al genoeg om haar dag te doen slagen.Helaas lukt het bijna nergens om foto's op de blog te zetten. Zondag met de bus richting Hoi'An