The Perfect Trip.reismee.nl

Angkor Wat

We sliepen in Garden Village GH, een zeer goede en goedkope keuze. Zeer vriendelijk en een beetje westerse mentaliteit. Deze morgen besloten om een 3 daagse pas te nemen omhet prachtige tempelcomplex in Siem Reap te bewonderen. We huurden ook voor 3 dagen een tuk tuk, want fietsen bij zo'n zwoelweer is al zweten en afzien, laat staan al dat klim-klauterwerk op en af de tempels. De eerste indruk is onbeschrijfelijk mooi.Zeer fotogeniek. Best dat we tegenwoordig geen fotokes meer nemen met rolletjes of we gingen geruineerd zijn. Dit wordt sowieso de nummer 1van onze reis. Morgen komt onze chauffeur ons om 4.00 am halen voor de sunrise in Angkor Wat.

Vroeg uit de veren, maar de sunrise bij Angkor Wat (de bekendste tempel) viel wat tegen. Hij stond deels in stellingen en bedekt met groene doeken, waardoor het unieke een stuk wegviel. Toch blijft het een zeer impressionant bouwwerk. We zagen er wel vrij veel agressieve apen. We reden van tempel tot tempel me tonze tuk tuk, en genoten van het zicht en comfort.Chapeau voor degene die de hele site per fiets bezoeken bij dit weer. Angkor Thom en de ruines met immense wortels van oude bomen blijven die langs en in de gebouwen lopen blijven me het meest bij. Sommige wortels moeten gewoongestut worden, alsook de gebouwen.

Tijdens het bezoek verliep alles rustig, maar bij elke stop of vertrek komen kinderen hun verkoopwaren aanbieden. Ze blijven zeer aanhankelijk en als je er niet op ingaat gaan ze soms kwaad weg. Kinderen lopen hier op verschillende tijdstippen van de dag school. Sommigen van 7 - 11, andere van 13 tot 16u. De overige uren brengen ze door in hun winkeltje.

Dag 3 was een tempel 16 km ver in het park. De rit hier naartoe was zeer groen. We reden langs kleine dorpjes met school enz... Door de lemige grond dringt het water niet in de grond waardoor er immense plassen onstaan. De meeste houten huizen met daken gemaakt van palmbladerenzijn hier dan niet voor niets op palen gebouwd. Deze site liet veel indruk op ons na, en we waren blij dat we 3 dagen op het gemak deze site mochten bezoeken.

Vanavond nachtbus naar Phnom Phen. Morgen nog even het museum van 'Killing Fields'bezoeken en het zit er dan op .

Eengrote ervaring rijker

kaatje

en heb je de rat ook al tegengekomen die 15jr geleden aan mijn koeken zat te vreten in Angkor Wat :-)
laat de batterijen van jullie camera maar goed op voor morgenvroeg, schitterend! Geniet!
x