The Perfect Trip.reismee.nl

Ho Chi Min (Saigon)

Tijdens een ochtendwandeling op het strand van Mui Ne liep Inge er enkele koeien tegen het lijf, ze waren ook aan het pootje baden vooraleer de grote drukte komt op het strand. Mui Ne staat namelijk bekent voor al zijn watersporten (kite-en wavesurfen, enz..)

De rit van Mui Ne naar Saigon zag er vrij saai uit, daar het continu op een grote baan was met druk verkeer. Maar telkens ben je (zelfs na de lange tijd) nog steeds verbaasd over het verkeer hier. Links voorbijsteken over volle witte lijn, en de tegenligger moet maar uitwijken. Lukt het links niet om bij te steken door een of andere reden, gewoon rechts voorbijsteken, de brommerkes moeten maar uitwijken. Dat ze met z'n 3 op een scooter zitten dat zie je hier heel veel, maar dat tijdens de rit de moeder haar kleine nog de papfles ziet geven in het midden, terwijl je gewoon op de 'autostrade' rijdt, tja das even wennen. Na de nodige uurtjes in het verkeer kwamen we aan in het drukke Saigon, een echte metropool. 's Avonds lijkt het een en al grote uitgangsbuurtmet immense kleurrijke neonverlichting van pubs enz...Even het gevoel dat ze hier in Khao San str zitten in Bangkok. Ook veel prostitutie op straat, maar niet zo opdringerig als in Thailand. We vonden vrij snel een heel leuke overnachtingsplaats in het midden van het backpackerskwartier van Saigon. We namen de taxi naar het War museum. Een zeer groot museum besteed aan de Vietnamoorlog.Het is een zeer confronterende museum met schrijnende foto's en verhalen. We waren even in 'shock' toen we buiten kwamen en hadden even tijd nodig om wat bij te komen. Buiten staan er tal van oorlogsvoertuigen (tanks, helicopters, gevechtsvliegtuigen enz). Bij he terugwandelen naar ons hotel ontmoette we een Belgisch meisje die we al diverse plaatsen waren tegengekomen. Gisterenavond dan met z'n 3 gaan eten. Nu wachten we op de bus die ons naar de Chu Chi tunnels zal brengen, waar Inges claustrofobie op de proef zal gesteld worden. De plannen voor de toekomst : morgen vertrekken we voor 3 dagen per boot over de Mekong Delta richting Chau Doc, waar we de grenoversteek maken naar Cambodja.

Groetjes uit het zonnige Saigon

gem.

nog steeds boeiend zo te lezen, we hoorden hier op het nieuws over dreigende storm in Vietnam...hopelijk komt die pas nadat jullie al weer weg zijn