The Perfect Trip.reismee.nl

Dalat

In de gietende regen vertrokken we vanuit Hoi'An. We besloten omwille van tijdsgebrek om Nha Trang over te slaan. We hadden al enkele dagen aan het strand gelegen in Hoi'An, en we zijn niet op vakantie gekomen om met ons lui gat op het strand te liggen.

Weeral uren busrit voor een afstand van 430 km (ong 12u bus). De politie gaat hier niet veel verdienen met boetes voor overdreven snelheid.Waar je ook bent in Vietnam, het is toch raar om zelf deel uit te maken van het hectische verkeer. Als het groen is voor jou, lijkt het voor de overigen ook precies groen. Nu, alle gekheid op een stokje, 's morgens aangekomen in Nha Trang en dezelfde morgen doorgereden naar Dalat. De rit naar Dalat is zeer mooi en groen met af en toe watervallen langs de ene kant die verder vloeien langs de andere kant van de weg. Bochtige parcour langs mooie valleien. Dalat bevindt zich meer landinwaarts en heeft veel mee van de Ardennen. Groen, groen en nog eens groen. De enige streek in Vietnam waar ze aardbeien en artisjok telen. Ook andere groenten als bij ons kan je hier gerust vinden. We bezochten dezelfde dag een supertoeristische waterval, waar helaas niet in gezwommen mocht worden. Ons Inge was fameus teleurgesteld, ik heb me goed geamuseerd met een soort bobslee/rollercoaster. Nadien op zoek naar 'The Crazy House'. De architect die dit ontworpen heeft, moet fameus aan de LSD gezeten hebben. Een mix van spookhuis/boomhut en Disneyland met een doolhof van gangen.

Vandaag met de alomgekende 'Easy Riders' een non toeristische tour gedaan rond Dalat. Achterop de motor en langs kleine dorpjes, mooie panoramische zichten, traditionele zijdeverwerking (van rups tot zijde), koffieplantages, watervallen (veel minder toeristisch) en lokaal eten. De terugweg was in de gietende regen en dit dit ons ook even terugdenken aan Belgie. We hadden ons bijna laten overhalen om per motor een 4 daagse tocht te maken naar Chau Doc, maar geld en tijd wierp roet in het eten.

Helaas lukt het ons hier niet om foto's op te zetten. Als er 3 internetcafe's zijn in heel Dalat is het veel, en dat moet het nog lukken.

Morgen opnieuw richting kust, naar de stranden van Mui Ne.