The Perfect Trip.reismee.nl

Hue -Hoi 'An

We gingen dus per fiets de Royal Tombs gaan opzoeken. Nog net voor vertrek raden ze ons aan om een motorbike te huren. Wij dachten dat het wa om puur geld te slaan uit toerisme, en gingen hen eens laten zien dat we uit het land van Eddy Merckx kwamen. Al snel ervaarden we waarom een motorbike werd aangeraden. Steile klims, 1 km bij hen is ong 2 km bij ons, en niets maar dan ook niets is aangeduid. De eerste 'Tu Duc' hadden we vrij snel gevonden, maar de volgende tja...de asfaltweg stopt, gaat over in kleine aarden padjes...Je komt in dorpjes waar je steeds afvraagt 'zitten we wel juist'.Omwille van een klein voorval besloten we terug te fietsen naar Hue en te ruilen voor een motorbike. Veel comfortabeler, en niet meer stampen. Door aan Jan en alleman de weg te vragen (lokale bevolking) hebben we de andere tombes dan ook wel gevonden. Heel mooi, elk verschillend...Maar na al de ruines van afgelopen dagen hadden we het even gehad met cultureel erfgoed.

De dag nadien per bus (open bus ticket) richting Hoi'An. Na de nodige toeristische stops(die wij niet gevraagd hebben, maar waar de touroperator vermoedelijk % op heeft) kwamen we na 4 uur rijden (140 km) aan in het tropische Hoi'An. Op de middag, het warmste moment van de dag met de rugzak op zoek naar slaping. We hadden al veel mooie dingen gehoord over het strand even buiten Hoi'An, dus per motorbike...En ik had even een deja vu gevoel...Aruba...zalig.

's Avonds het oude gedeelte gaan bezoeken van Hoi'An die mooi verlicht is, en een lekker Vietnamees menu'tje gaan eten voorong 3 euro. Helaas op de terugweg vond Inge haar droom en die van vermoedelijk alle vrouwen...kledingshops waar ze kledij maken op maat voor een peulschil. Dus besloten we deze morgen elk zijn weg te gaan..zij (vermoedelijk) iets latenmaken op maat, en ik de blog bijhouden.

Gisterenmiddag weer even naar het strand geweest. Het is hier zo warm dat je loom vanwordt ,endat elke stap zetten een inspanning vergt.

Dezemorgenzoals gepland een uitstap geboekt naar My Son . We besloten om de sunrise editie tedoen (om 5 uur 's morgens vertrekken), en dat tijdens vakantie. We hadden ons overslapen en waren netop tijd klaar om mee te gaan. Deze vroege editie heeft een voordelen : weinig tot geen andere toeristen. We waren slechts met 4. Met z'n 4 de hele site voor jezelf....Afgelopen nacht had het enorm geregend en ook op weg naar My Son (mooie berg) was het gietende regen. Maar eens aangekomen waren de weergoden ons gezind en daar was laura (zon). En geloof het of niet op de terugweg...regen alom en veel toeristen op weg naar My Son. Rond 9 u terug en even zitten uitrekenen wat we nog allemaal willenzien, en hoeveel tijd we hebben. Besluit : het wordt een hele puzzel. Deze middag onze kledij gaan ophalen die op maat gemaakt is. Ondertussen weer tropische temperaturen en hoge vochtigheidsgraad..pfffffffffffffff. Nog enkele uren wachten op de nachtbus naar Nha Trang

Hilde (zus van Wim

Hallo lieve Inge ,
Als ik al die mooie verhalen lees en die leuke foto's bekijk, dan denk ik bij mezelf, I WISH I WAS THERE.....maar het is je van harte gegund, ENJOY !!!!!!!! veel plezier, dikke knuffel en vele xxxxxjes