Halong Bay - Catbai Island - Monkey Island

Even een klein staaltje van Vietnamese organisatie. We gingen naar het hostel waar we onze trip naar Halong Bay hadden georganiseerd. Bleek deze agentschap van de ene dag op de andere dag verdwenen te zijn. De eigenaar van het hostel en agentschap had alles overgelaten en was een eigen zaak begonnen. Als je niets vraagt, kom je hier ook iets te weten. Ze kwamen ons (gelukkig) toch halen voor de bus en reden naar Vietnamese gewoontes een 5tal uur voor 150km. Eens aangekomen zagen we massa's toeristen. Het was laden en lossen. Nadien moesten we voor een of andere reden onze paspoort afgeven. We moesten wachten, wachten en...wachten. Hier wordt ons geduld op proef gesteld. Nadien voeren we naar onze boot, die zag er niet echt denderend uit...maar het tegendeel werd bewezen...binnen zeer luxueus en we kregen de suite kamer met eigen prive terras, en een douche dat we zelfs thuis niet hebben. We voeren langs onvergetelijke, en onbeschrijfelijk mooie landschappen. De erste dag werd afgesloten met een karaoke avond...typisch. We begonnen met Engelse songs, maar besloten met z'n allen om te eigen met een local nummer in het Vietnamees....hiarisch. Dag 2 richting Cat Bai Island, waar we een trekking gingen doen. Wat ze hier een trekking noemen, dat heten wij klim- en klauterwerk. Glibberige aarden paadjes, klimmen en klauteren over rotsblokken die al dan niet vastiggen, en wortels van immense bomen. Het zicht bovenenaan was indrukwekkend, de weg terug was minder. Een klein bootje bracht ons naar Monkey Island. Het was een resort. We sliepen in handgemaakte houten huisjes met rieten dake. Even idyllisch als een of andere reclamespot van BOUNTY of whatever. Met stralende zon teken ik direct om hier te blijven. In de late middag op zoek naar de apen, en ik moet zeggen de kleintjes voelden hen direct thuis bij Inge. De volgende dag richting Hanoi met boot en opnieuw bus. Voor zover het verhaal Halong Bay