Hanoi

Na vele uren op bus, trein en vliegtuig zijn we goed aangekomen in Hanoi. Tropische temperaturen(drukkende warmte). Gisteren wat sight-seeing gedaan in de buurt waar we logeren. Hectische taferelen op straat. Brommerkes rijden je hier net niet omver. Gewoon verstand op nul en oversteken, wat op zich al een uitdagingis. 1 gouden regel : nooit stoppen met wandelen, gewoon doorstappen. Het straatbeeld s avonds ís nog mooier.Mensen eten op het trottoir in kleine, pittoreske straatjes, wat het is wil je niet weten, maar het ene zag er meer smakelijk uit dan het andere.Dan vroeg gaan slapen. Vandaag dag 2 om Hanoi te bezichtigen. Ogen tekort voor al hetgeen te zien is. winkeltjes metershoog gestapeld met schoenen, rugzakken. Om een beetje een beeld te scheppen, heeft elke straat zijn specialiteit bv ijzer (maar dan wel zeer ruim), van klopper tot brandkast, je kan het niet bedenken of ze hebben het niet. Een andere straat met tal van juwelierswinkeltjes met af en toe enkele tempels in het midden waar de mensen gaan bidde. Op onze wandeling door Hanoi kwamen we opeens op een 'lokale straat' vol met verse groentjes, vlees, vis en ...padden en schildpadden. Ze lagen er zo zielig te kijken

Undecided
. Effe wennen aan deze gewoontes. Voor de rest hadden we ogen te kort om alles te bekijken. Maar het verkeer blijft toch numero uno. Dan te voet naar 'Tempel van de Literatuur' geweest, 2 km buiten het centrum waar we logeren. Gelukkig had ik de Lonely Planet mee met een kaart. Je komt door een heel andere buurt, kopen af en toe iets op straat en tot op heden zijn we nog niet ziek. Gisterenavond naar waterpoppentheater geweest, wat iets tegenviel. Voordien genoten we van een muziek en lichtspektakel ter hoogte van het lake in het centrum. Duizenden brommerkes trotsserden weer de straat, stoppen in het midden van de weg, zonder rekening te houden met anderen enz...hilarische taferelen.

Vandaag naar de Perfume Pagode, na 30' beseften ze iemand vergeten te hebben> geen paniek, stoppen op de weg en wachten tot de desbetreffende persoon wordt gebracht per scooter enz..Na 2uur rijden, moesten we voor 1 uur per roeiboot naar de Pagode. We beslisten om de kabellift te nemen naar de Pagode, wat geen luxe is bij zo'n weer. De terugtocht deden we te voet, wat op zich al een inspanning was. Hier zagen we een aap, ratten en eekhoorns gevangen zitten, die vermoedelijk bedoelt zijn voor de maaltijd vanavond.

Op de terugtocht per boot onze eerste korte maar hevige regenbui, toch praktisch als onze regenjas in de guesthouse ligt....

Morgenavodn richticht Sapa per nachttrein, dus enkele dagen geen nieuws. Groetjes van de levensgenieters uit Hanoi

françoise

waw ! klinkt fantastisch ! hier druilerig mistig weer, achiel en martha blijven binnen en inge je hebt alvast de groetjes . Wij hebben ook groot nieuws uit het koude Noorden , Carine heeft ja gezegd... :-).

Sabine(taiko Oostende)

oh wat heb ik weer zin om te vertrekken als ik dat lees EN het is nog maar het begin van jullie prachtige trip... have fun en geniet. Alleen al de drukkende warmte zou ik nu willen voelen want het is hier precies al volop herfst bah. Groetjes

martine

klinkt allemaal super.snuif al die geuren en kleuren maar op ,verhalen later zijn dan nog boeiender.
Gisteren lagen de vlieghavens plat door staking....
tot volgende
mistige knuffels

gem.

ik hoop dat je opnieuw zulke prachtige foto's kan maken, zodat we toch de kleuren en het gewriemel een beetje kunnen zien; de geuren zullen we erbij moeten denken...

Nancy

Amai zeg! Jullie zullen tijd tekort komen....
Zoveel te zien en te ontdekken!
Zorg goed voor m'n vriendin hé ;-)

xxx

Joëlle

Wow, zo tof zeg! Leuke beschrijving :). Kan me toch een klein beetje voor ogen halen wat jullie daar allemaal beleven. Ik hoop gauw foto's te zien! Waterpoppentheater... hoe zou dat zijn? Hier volop bezig aan de verhuis...Vrijdag is t al vanda! Veel vroeger dan verwacht....
Veel plezier, enjoy!

kaatje

wel grappig hoe je beschrijft hoe je de straat moet oversteken - k zie dat leger aan brommertjes zo voor mijn ogen - en stinken die puffertjes! jullie tshirtjes zullen tegen s'avonds ook wel pottezwart zien.
Op dit moment schijnt t zonnetje hier wel tussen de wolken en is ons laura op sportdag, afvaart van de Lesse. Benieuwd hoe nat ze er zal uitgeraken - heb ik mooie herinneringen aan, he inge en martine, weten jullie nog?! hihi

birqitta

amai maateke,
alweer leuke leesvoer door jou :-)
ondertussen al bijna een week les gegeven, en t is superleuk: toffe leerlingen en leuke sfeer bij de leerkrachten!
ik mail je wel eens een volledig verslag op je privemail ;-)

dikke knuffel xx

caroline

heyla,
moest lachen met je poppentheater... was daar ook zwaar in teleurgesteld maar ja... das reizen he. Mooie route ook naar Perfume Pagoda, toen ik er was werkte de kabelbaan niet LOL, jullie hebben dus meer geluk. Ga je ook naar Halong Bay ? Daar heb ik een boottrip gedaan voor 2 of 3 dagen, heeeel schoon, kan wel druk zijn. Geniet ervan chouke. X-je

Nadia

Hey David,
Super tof om mee te mogen genieten van jullie boeiende en avontuurlijke reis! Wonderlijke en verrassende verhalen...'k ben benieuwd naar je mooie foto's...!
Heel veel reisplezier!!

martine

hallo inge ,David,
het nieuws spreekt over zware neerslag ,overstromingen...ik hoop dat dit jullie bespaart blijft.
dikke knuffel en hopelijk gauw nieuws

françoise

Ivm trein en bus... gelukkig zijn jullie langer dan een weekje weg. En nog even dit voor Inge :drank voor een appel en een ei , je zou voor minder het land uitlopen nie waar ? En nog eventjes dit voor jou je katten verwelkomen mij ondertussen iedere avond thuis en zitten geduldig te wachten op het muurtje van Leon. IK zal deze enthousiasme missen als je terug bent ;-) xxx Hopelijk genieten jullie met volle teugen want het gaat zo snel voorbij !

David en Inge

Hallo iedereen...voorlopig stralende zon hier en geen neerslag en overstromingen. Wel reportages over 'het monster van Belgie" (M. Dutroux) op Discovery Channel

ma & pa

Dag David en Inge,
Ongelooflijk mooi wat jullie meemaken en prachtige foto's...
geniet nog van al het moois dat jullie tegenkomen.