The Perfect Trip.reismee.nl

eindbestemming Windhoek

Vandaag lieten we Waterberg plateau achter ons en reden we naar onze eindbestemming Windhoek. Net buiten de camping zagen we langs de weg nog giraffen, pumba's(wrattenzwijn), mangoesten enz...opnieuw maakten we even kennis met de dieren uit "The Lion KIng". Vandaag opnieuw geasfalteerde weg. Nadien nog snel een stop op de houtmarkt in Okahandja, ook hier waren we de enige toeristen en had de covidcrisis erg toegeslaan. We waren sinds lange tijd de enige die hier een stop maakten. Iedereen wou natuurlijk dat we bij hen iets gingen kopen. We deden onze aankopen bij diverse mensen (en die redelijke prijzen vroegen) en waar je nog kon onderhandelen. Enkele leuke souvenirs gekocht, en onze toch verder gezet naar Windhoek. Eens aangekomen in Windhoek was het weer wat stressen, drukker verkeer, verkeerslichten, andere kruispunten, links rijden,...We moesten eerst naar Diagnolab om daar ons te laten testen zodat we morgen zonder problemen onze vlucht kunnen nemen. We hadden aanvraagformulieren gekregen van de organisatie. Alles ging er professioneel aan toe. Nadien reden we door naar Asco, waar we onze auto hebben afgegeven. Na een grondige controle kregen we te horen dat alles in orde was. Met 6000km op de teller namen we afscheid van ons voertuig die ons probleemloos door het land heeft gebracht. We werden van Asco gebracht naar onze laatste overnachtingsplaats Villa Vista Guesthouse. Hier ontmoeten we een Nederlands koppel die we eerder tegenkwamen in Spitzkoppe (en die ons het nummer van de gids van de himba's bezorgde). We besloten om 's avonds te gaan eten in één van de bekendste restaurants van Windhoek : Joe's Beerhouse, op wandelafstand van het restaurant Het staat bekend om zijn gamefood. Ik koos er voor de Namibia Trio (stukje zebra, springbok en kudu), LIndsey die koos voor kudu steak. Het eten is er super lekker, je kan Windhoek niet verlaten zonder hier te gaan eten.

18 juni : vandaag was het de allerlaatste dag op Namibische bodem, we bleven in het guesthouse, gingen enkel 's middags lunchen in hetzelfde restaurant als gisteren. Om 15u werden we opgehaald door een shuttlebus die ons naar de luchthaven bracht. Het inchecken loopt op z'n Afrikaans (verbinding valt weg van de computer) 4 keer dezelfde documenten tonen aan verschillende mensen. Het is ook nu dat ik het geboortebewijs van Warre voor de eerste keer moest tonen. Maar eind goed, al goed. De terugvlucht verliep prima. Zeer grondige controle in Frankfurt, en in Zaventem....daar is het een ramp. Als plichtsbewuste Belg hadden we in Frankfurt onze PLF ingevuld elektronisch ingevuld. Op de vlucht kregen we een papieren PLF document van de stewardess. Toen ik zie dat ik me al geregistreerd had, kreeg ik de melding dat er geen controle was in Zaventem..

En inderdaad, eens aangekomen in Zaventem kregen we een code om ons te laten testen op dag 1 en 7 en 7 dagen quarantaine, daar we ons PLF elektronisch hadden ingevuld. We verlieten het vliegtuig en hebben niets van controle gehad om te kijken dat je het "o zo belangrijke document" hebt ingevuld. Overige passagiers die een papieren formulier hadden ingevuld konden de luchthaven zo verlaten en doen alsof ze niet op reis zijn geweest, en kregen geen bericht voor testing. We waren de enige van het hele vliegtuig die zich heeft laten testen. Ik vrees dat we de covid hier zo niet buiten kunnen houden, zeker met de vakantie in zicht. Nu, voor ons is de quarantaine meer dan welkom...even acclimatiseren.

We hebben een onvergetelijk avontuur gehad met ons 3. Een reis die probleemloos, zonder ziekte, geen problemen met auto, enz...Een welgemeende dankjewel aan Explore Namibia voor de professionele uitwerking van onze reis.

Zo tot later....Bedankt iedereen voor de vele reacties

David, Lindsey en Warre