The Perfect Trip.reismee.nl

East Glacier - Waterton Lakes NP

We lieten het prachtige West Glacier achter ons en reden naar East Glacier. Deze keer was het opvallend drukker dan enkele weken geleden. 's Middags genoten we van ons eten op een mooie picknickplaats aan Rising Sun, en lieten Glacier NP nu definitief achter ons. Vandaag moesten we opnieuw de grens over, helaas stonden we achter een bus waarvan ze allemaal persoonlijk naar de grenspost moesten komen met hun paspoort, ook de minder mobile mensen. Hierdoor ontstond er een immense file. Na ongeveer 30 minuten was het eindelijk onze beurt en na wat vragen over wapens, drugs enz..mochten we de grens over. Net voor we Waterton Lakes park binnenreden zagen we een zwarte beer die de straat overstak. Eens aangekomen bij de plaats waar de beer de straat overstak, zagen we nog snel een blik van hem die ons aankeek voor hij verdween in de struiken. Opeens waren we weer zeer alert en happy..BIj het binnenrijden van Waterton Lakes NP hadden we een gevoel van "thuiskomen", het was de 3e keer dat we hier kwamen. Net voor het visitor centre zagen we een hele file, en ja hoor BINGO ...op 3 m van onze camper op de groene graskant stond een jonge beer te smullen aan een soort bloemen, wat voor hun een lekkernij is. Bijna 3 weken geen beren gezien en nu 2 op 20 minuten tijd... We kampeerden op de camping in hartje Waterton, waar wealles in gereedheid brachten om hemmorgen weer in te dienen. Voor delaatste keer gingen we eten in Zuma. De volgende dag vertrokken we rond 6u30, want we moestennog ruim 200 km rijden en de camper moest ten laatste binnen zijn om 11u. Wat isde natuur toch mooi zo vroeg in de ochtend, we zien de nevel uit de meren opstijgen. Opnieuw een schitterende reis achter de rug.